تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739219
شناسه : 3739219
تاریخ :
تامین آب پایدار برای اربعین حسینی در مرز مهران/فعالیت۲۰تانکر سیار اقتصاد ایران: ایلام -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به تامین آب پایدار برای اربعین حسینی در مرز مهران،گفت: برای مواکب نیز ۲۰ تانکر به صورت سیار آبرسانی می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: برای هوشمند سازی شبکه آب شهر و پایانه مرز مهران به صورت پایلوت کشوری قرارداد امضا شده است و در سال جاری بحث هوشمند سازی شبکه آب این مناطق به انجام می‌رسد.

وی افزود: در حوزه اربعین، با استان‌های معین نیز جهت تأمین آب پایدار در نقاطی که احتمال می‌رود دچار مشکل شوند، بیست تانکر جهت آبرسانی به صورت سیار در نظر گرفته شده تا خدمات آبرسانی به مواکب در مرز مهران و سایر مناطقی که موکب مستقر هست آبرسانی را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد: همچنین برای اربعین ۵۵۰ متر لوله گذاری فاضلاب و ۶۵۰ متر لوله گذاری و یک و نیم کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است.

وی همچنین در خصوص مشکلات قطعی و افت فشار در مناطقی از شهر ایلام گفت: آب شرب شهر ایلام از سه منبع سد ایلام با طول خط انتقال ۲۴ کیلومتر و با پوشش ۵۵ درصدی شهر، چشمه‌های گل گل با ۲۶ کیلومتر طول خط انتقال و ۳۵ درصد و همچنین چاه‌های اطراف شهر ایلام مانند ارغوان و هفت چشمه با ۱۰ درصد پوشش مشترکین شهر ایلام تامین می‌شود که همین طول خط انتقال، فرسودگی ایجاد شده در لوله له‌ها در طی مسیر انتقال و البته گسترش مناطق شهری ایلام، بهم خوردن زون بندی تعین شد، تراکم اماکن و رشد جمعیت شهری از عوامل شکل گیری مشکلات افت فشار و قطعی آب شهر ایلام می‌باشد که با ساخت مخازن جدید، مطالعه ارتقای تصفیه خانه و ساخت تصفیه خانه جدید، زون بندی مجدد در صدد رفع مشکل آب شهر ایلام هستیم.

محمدی در ادامه در خصوص اقدامات این شرکت برای رفع مشکل و تامین آب پایدار در مناطق روستایی گفت: بااعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی روستایی بخصوص در مناطقی مانند هلیلان، چرداول، منطقه بولی در شهرستان چوار، روستاهای سیروان، بدره دهلران (دشت عباس) که با تنش آبی مواجهه بودند اختصاص یافته و علاوه بر این با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی ع نیز قرار دادی تحت عنوان جهاد آبرسانی منعقد شده که تاکنون ۷۴ روستا را از نعمت آب پایدار برخوردار و تامین آب پایدار ۵۶ روستای دیگر استان را در دستور کار قرار دارد که ظرف چندماه گذشته سال جاری تعداد آب پایدار ۶ روستا دیگر تامین شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد در حوزه فاضلاب اقدامات خوبی صورت گرفته و برنامه‌هایی برای آینده نیز در دستور کار قرار داریم از جمله می‌توان به پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام اشاره کرد که ساخت این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و هم اکنون نصب تجهیزات آن در حال اجراست. و همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر شباب با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت مردم و همچنین جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی از دیگر اقدامات آب و فاضلاب استان ایلام در حوزه فاضلاب است.

محمدی در ادامه گفت: پروژه آبرسانی به ملکشاهی از پروژه‌های مهم این شرکت است که در مراحل پایانی کار قرار دارد و با وارد مدار شدن آن، شهرهای مهر، دلگشا، ارکواز و روستاهای حومه تحت پوشش قرار داده شده و آب پایدار این مناطق تامین می‌شود.

وی افزود: با اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان، آب پایدار بخشی از شهر ارکواز، ۶ روستا و همچنین ۴۰ واحد صنعتی در شهرستان ملکشاهی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ادامه داد: یکی از پروژه‌های اجرا شده در بحث جهاد آبرسانی اجرای خط انتقال ۶.۵ کیلومتر با لوله گالوانیزه ۱۰۰ میلی متر از مخزن میان تنگ (شهر ارکواز) به روستاهای درگه، پل شکسته و طالقانی است این خط انتقال آب بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط وجود معارض در مسیر مانع بهره برداری از این پروژه شده و امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم در موعد مقرر این پروژه را به پایان برسانیم.

محمدی افزود: به جهت تقویت و تامین آب پایدار بخشی از شهر ارکواز و ۴۰ واحد صنعتی این شهرستان خط انتقالی به طول یک هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال با لوله پلی اتیلن با سایز ۱۱۰ میلیمتر اجرا شده است.

محمدی همچنین گفت: شهرستان دهلران که بعلت گرمای هوا دچار تنش آبی بود، آب پایدار آن با حفر، تجهیز و وارد مدار شدن چاه‌های بره بیجه و دشت اکبر تامین شد.

وی در پایان با ارائه لوح تقدیری از بیش از ۹۰ خبرنگار ایلامی تقدیر به عمل آورد.