تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3739202
شناسه : 3739202
تاریخ :
مصرف برق ٧۵ درصد از مشترکان زیر الگو است اقتصاد ایران: مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مصرف برق ٧۵ درصد از مشترکان زیر الگو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالامیر یاقوتی با تاکید بر اینکه مدیریت نحوه مصرف بر کاهش مصرف اولویت دارد، اضافه کرد: بخشی از منابع تولید برق، درست مصرف کردن است که موجب می‌شود برق پایداری برای همه مشترکان وجود داشته باشد.
وی در خصوص تولید برق گفت: متناسب با رشد مصرف و زمینه‌های توسعه، بخشی از برنامه‌ها به سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه‌ها شامل توسعه نیروگاههای موجود، افزایش راندمان، نیروگاه‌های جدید باز می‌گردد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق ادامه داد: در بخش نیروگاههای جدید تفاهم نامه‌ای بر اساس ماده ٤ قانون مانع زدایی صنعت برق با صنایع انرژی بر داریم که این صنایع را به احداث نیروگاه، برای تأمین برق خود موظف کرده است.

یاقوتی افزود: در حوزه شهرک‌های صنعتی نیز با انعقاد تفاهم نامه در تلاش برای احداث نیروگاههای خورشیدی توسط صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی هستیم.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق تاکید کرد: برای احداث نیروگاه باید اقتصاد صنعت برق بهبود یابد.

یاقوتی سپس به برخورد با مشترکان پرمصرف اشاره کرد و گفت: ابتدا باید به مشترکانی اشاره کنم که با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف، توانستند از پاداش‌های صنعت برق بهره مند شوند که این تعداد ٤٠ درصد از مشترکان را در برمی گیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون ٧٥ درصد از مشترکان زیر الگو، ١٥ درصد تا ١.٥ برابر بالاتر از الگو، ٨ درصد تا ٢.٥ برابر بالاتر از الگو و تنها ٢ درصد بیش از ٢.٥ برابر الگو برق مصرف می‌کنند.

یاقوتی در خصوص اینکه هرکدام از این گروه‌ها چه میزان از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند گفت: گروه اول که ٧٥ درصد از مشترکان را در بر می‌گیرد ٥٥ درصد و گروه دوم که ١٥ درصد از مشترکان را شامل می‌شود ٢٠ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین ١٧ درصد از برق کشور را ٨ درصد از مشترکانی مصرف می‌کنند که در پله تا ٢.٥ برابر الگو قرار دارند و در نهایت ٨ درصد از برق کشور به ٢ درصد فوق پرمصرف جامعه تعلق دارد.

وی در پایان گفت: تعرفه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که هزینه‌های برق مصرفی در صورت عدم رعایت، به صورت صعودی محاسبه می‌شود به گونه‌ای که اگر هزینه برق مشترکی به طور مثال ٣٦ هزار تومان باشد، در صورت عدم توجه و مصارف بالا و افزایش ٥ برابری مصرف، با صورتحساب گاه تا ٣٠ برابری هم مواجه خواهد شد.