تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3739192
شناسه : 3739192
تاریخ :
هندوستان در مرز این کشور با بنگلادش حالت آماده‌باش اعلام کرد اقتصاد ایران: مرزبانی هندوستان در پی تحولات در بنگلادش و استعفا و فرار نخست وزیر این کشور، نیروهایش را به حال آماده‌باش درآورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیا تودی، به‌دنبال تحولات امروز(دوشنبه) در بنگلادش و استعفا و فرار شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور در پی تداوم اعتراضات دانشجویی، مرزبانی هندوستان در مرز بین این کشور و بنگلادش حالت آماده‌باش اعلام کرد.

دالیت سینگ چاداری، مدیرکل مرزبانی هندوستان امروز به منظور نظارت و رصد تحولات امروز وارد کلکته شده است.

واکرالزمان، فرمانده ارتش بنگلادش گفته است که به اعمال حکومت نظامی یا اعلام هرگونه شرایط اضطراری در این کشور نیازی نیست و ارتش تا امشب راه‌حلی برای بحران پیدا خواهد کرد. به گفته وی، در این فاصله، دولت موقت کشور را اداره خواهد کرد.

رد پی این تحولات، یکی از مقامات ارشد مرزبانی هند تایید کرد که نیروهای مرز این کشور با بنگلادش از امروز به مدت دو روز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و دستور تشدید گشت مرزی نیز صادر شده است.

پس از تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز در بنگلادش، نخست وزیر این کشور امروز با بالگرد ارتش به مکانی نامعلوم گریخت. از هندوستان به عنوان مقصد احتمالی وی نام برده شده است. هزاران نفر در بنگلادش به اعتراضات دانشجویی در این کشور علیه نظام سهمیه‌بندی مشاغل دولتی ملحق شدند.

فرمانده ارتش بنگلادش گفته است که انتقال قدرت در حال انجام است و از مردم خواست تا به ارتش اعتماد و در عین حال اعتراضات خشونت‌آمیز را متوقف کنند.