تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739182
شناسه : 3739182
تاریخ :
دستگاه‌های اجرایی دشتی امکانات لازم برای مواکب را فراهم کنند اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم رفاهی برای مواکب خدمات‌رسان دارای مجوز را فراهم کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قائدی ظهر دوشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان دشتی اظهار داشت: مردم ایران، به ویژه مردم این شهرستان، عشق و علاقه خاصی به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران شهیدش دارند و هر ساله مراسم‌های باشکوهی در سوگ آن حضرت و بزرگداشت قیام عاشورا برگزار می‌شود که اوج آن حضور چند ده میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین با امنیت، آرامش و شکوه خاص است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی افزود: برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی، دینی و سیاسی است و نشان‌دهنده اقتدار شیعیان در جهان می‌باشد که باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

قائدی ادامه داد: شهرستان دشتی به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد زائرین اربعین مطرح است و انتظار می‌رود ادارات مسئول با همکاری تشکل‌های مردمی نسبت به جانمایی و برپایی موکب استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین در اسرع وقت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: خدمت به زوار اربعین توفیق عظیمی است، با توجه به نزدیک شدن به اربعین و آغاز مسافرت زائرین و برپایی مواکب، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهرستان نهایت همکاری و هماهنگی را در این خصوص داشته باشند.

قائدی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم رفاهی برای مواکب خدمات‌رسان دارای مجوز را فراهم کنند.

وی گفت: خوشبختانه با وحدت و همدلی مطلوب و وجود افراد خیر در بین مردم شهرستان، ظرفیت مناسبی برای خدمت‌رسانی شایسته به زائرین اربعین وجود دارد.

قائدی افزود: مهمترین اهداف و تمرکز موکب‌ها خدمت‌رسانی مناسب به زائرین است و باید در این راستا از ظرفیت افراد خیر و اقشار مختلف استفاده شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسه تشکیل ستاد اربعین با هدف هماهنگی بین ادارات جهت برپایی موکب‌ها است و انتظار داریم حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نسبت به برنامه‌ریزی فرهنگی و حضور در موکب کربلا و مواکب درون شهرستان اقدام کنند.