تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3739153
شناسه : 3739153
تاریخ :
عکس تازه پزشکیان که بهانه دست مخالفانش داد اقتصاد ایران: دیدار دو جانبه مسعود پزشکیان و ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن مورد انتقاد برخی کاربران حامی رئیسی قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: دیدار دو جانبه مسعود پزشکیان و ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن مورد انتقاد برخی کاربران حامی رئیسی قرار گرفته است.

در این دیدار برخلاف رویه مرسوم، مسعود پزشکیان در صندلی هم عرض مقام اردنی نشسته است. یک مقام تشریفات که سابقه چهار دهه فعالیت در حوزه پرتکل‌های تشریفات دیپلماتیک دارد می‌گوید این رویه درستی نیست اما بی‌سابقه هم نیست. در زمان ریاست جمهوری رئیسی و سرپرستی مخبر هم اعتقاد بر این بود که همه مقامات خارجی هم سطح رئیس‌جمهور بنشینند.

مهدی روحانی‌فرد از فعالان مجازیِ حامی پزشکیان با بازنشر انتقادات مخالفان رئیس جمهور نوشت:

عکس تازه پزشکیان که بهانه دست مخالفانش داد

یک مقام مسئول تشریفات در دولت‌های مختلف بعد از انقلاب که خواست نامش فاش نشود، به رویداد ۲۴ گفته در آیین‌نامه‌های مربوط به پروتکل‌های تشریفاتی بندهایی به نحوه چیدمان صندلی‌ها و پرچم اختصاص داده شده است. برای مثال قرار دادن پرچم هر دو کشور زمانی اتفاق می‌افتاد که هر دو مقام، همتا باشند. وقتی یک مقام بالاتر باشد، فقط پرچم کشور او در محل دیدار قرار می‌گیرد. او گفته در مورد صندلی‌ها هم وضع به همین منوال است. معمولا مقام بالاتر باید جدا بنشیند.

عکس تازه پزشکیان که بهانه دست مخالفانش داد

این مقام مسئول درباره دیدار روز یکشنبه پزشکیان و وزیر خارجه اردن می‌گوید: «در این دیدار پروتکل رعایت نشده و دلیل آن هم نقطه نظرات افرادی است که به آقای پزشکیان نزدیکند.» او تاکید کرده هنوز مقامات تشریفات نهاد ریاست جمهوری تغییر نکرده‌اند و همان چهره‌های دولت رئیسی از جمله رضا نقی‌پور و حامد افشارزاده مسئولیت تشریفات دفتر ریاست جمهوری را برعهده دارند.

پ