تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3739148
شناسه : 3739148
تاریخ :
بحران ناامنی در فلسطین اشغالی در پی عملیات «حولون» اقتصاد ایران: عملیات استشهادی روز گذشته یک جوان فلسطینی در حولون بار دیگر بحران ناامنی موجود در سرزمین های اشغالی را به نمایش گذاشت و بعد دیگری از مشکلات کابینه نتانیاهو را در شرایط دشوار کنونی ثابت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صبح روز یکشنبه در جریان یک عملیات شهادت طلبانه «عمار عوده»، فلسطینی ساکن شهر سلفیت در شهر حولون در سرزمین های اشغالی، دو صهیونیست کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.

عامل این عملیات در اقدام محیرالعقول در سه نقطه مختلف به فاصله بیش از 500 متر اهداف خود را انتخاب و به آنها حمله کرد و در نهایت به ضرب گلوله یک افسر پلیس اسرائیل به شهادت رسید.

عمار عوده عامل این عملیات ابتدا در ورودی پارک در خیابان موشه دایان به دو فرد نخست حمله کرد. وی سپس به سوی ایستگاه اتوبوسی در مجاورت پمپ بنزین رفت و در آنجا عملیات دیگری را انجام داد.

در ادامه این عملیات سپس به پارکینگ اتوبوس ها حمله کرد، یک صهیونیست 28 ساله نیز در جریان این قسمت از عملیات زخمی شد. پلیس اسرائیل اعلام کرده ممکن است افراد مظنون دیگری نیز به عامل این عملیات کمک کرده باشند.

در پی ادامه جنایات ارتش اسرائیل در نوار غزه، التهاب میان فلسطینیان و صهیونیست ها به شدت افزایش یافته است. تا امروز چندین عملیات  شهادت طلبانه توسط فلسطینیان علیه صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری انجام شده که طی آن 25 صهیونیست از جمله نیروهای امنیتی این رژیم کشته شده اند.

ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز بیش از پیش بحران ناامنی در اسرائیل را دامن زده است. گردان‌های عزالدین قسام در واکنش به این عملیات عمار عوده را یک قهرمان دانسته و شهادت او را جشن گرفتند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات قهرمانانه شهر حولون را تبریک و آن را ضربه کاری بر سیستم امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و دلیلی قاطع بر شکنندگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین عنوان کردند.

جنبش جهاد اسلامی عملیات شهادت‌طلبانه روز گذشته  منطقه حولون در تل‌آویو را تبریک گفت و اعلام کرد که این عملیات قهرمانانه پاسخی طبیعی و قانونی به جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی است.

این عملیات گرفتاری جدیدی را برای سران رژیم صهیونیستی به وجود آورده و باعث رعب و وحشت مضاعف صهیونیست‌ها در داخل شده است. ایتمار بن گویر، وزیر راست افراطی امنیت داخلی در این باره گفته: «جنگ ما فقط با ایران نیست، بلکه در اینجا (خیابان‌های تل‌آویو) نیز می‌جنگیم.

بن گویر افزود: «دقیقاً به همین دلیل است که ما در هشت ماه گذشته مردم  را به 150.000 مجوز اسلحه تجهیز کردیم. ما صدها جوخه امنیتی غیرنظامی را ایجاد کردیم و نیروهای پلیس را تقویت کردیم.»

یائیر لاپید، رهبر رسمی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، در واکنش به عملیات شهادت طلبانه دیروز تل‌آویو گفت: «از زمانی که بن گویر به روی کار آمده است، خیابان های ما پر از قتل و حمله شده است.»

لاپید افزود: «هیچ وزیری شکست خورده تر و بدبخت تر از او نیست.» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «امنیت شخصی اسرائیلی‌ها در حال فروپاشی است و پلیس در پایین ترین سطح خود قرار دارد.»

 

 

همزمان نظرسنجی‌های مختلف نیز نشان می دهد میزان نارضایتی از ایتمار بن گویر و عملکرد پلیس اسرائیل در حال افزایش است. بن گویر و پلیس رژیم صهیونیستی از یکسو در این مدت از حفظ امنیت شهرهای اسرائیل ناتوان بوده اند و از سوی دیگر نیز در پی افزایش مجدد اعتراضات علیه کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، در برابر معترضان قرار گرفته و خواستار سرکوب آنها هستند. این امر نیز در تشدید نارضایتی از بن گویر و پلیس اسرائیل تأثیر مستقیمی داشته است.

انتهای پیام/