تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739134
شناسه : 3739134
تاریخ :
نباید به مسئله عفاف و حجاب بی‌تفاوت باشیم اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت:حجاب و عفاف یکی از کارهای مهم است که باید در این ستاد به آن توجه داشت و برای احیا آن تلاش کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: احیای امر به معروف ونهی از منکر یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یکی از کارهای مهم است که باید در این ستاد به آن توجه داشت و برای احیا آن تلاش کرد گفت: این فریضتین تمامی ارکان و عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … را پوشش می‌دهد.

حیدری خاطر نشان کرد: نباید به مسئله عفاف و حجاب بی تفاوت بود و برای احیا آن باید تلاش کرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۵۰ دوره تخصصی برای اقشار مختلف مردم برگزار و ۱۰۰ مربی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شده، همچنین بالغ بر ۵۰۰ گواهی حضور در دوره در قالب کارت‌های تذکر لسانی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به حوزه مطالبه‌گری و مسائل اجتماعی ورود کرده و در این راستا، پیگیری مطالبات مردمی تا حصول نتیجه در دستور کار خود قرار داده است.

وی یاد آور شد: این ستاد در حوزه حجاب و عفاف و خانواده نیز فعالیت‌های گسترده داشته است که حضور در مدارس و رفع شبهات و سوالات دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی گذشته انجام گرفت که دبیر ستاد استان در بالغ بر ۳۰ مدرسه حضور یافت.

حیدری ادامه داد: ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حوزه حجاب و عفاف و خانواده بوده است.

وی اذعان داشت: سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از استان در دوره‌های پایه و آفلاین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرکت کردند که گواهینامه برای تمامی این افراد صادر شد.

حیدری به شکل‌گیری مجموعه «استعداد برتر» در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسهیل‌گری برای شکوفایی استعدادهای جوانان، بیان کرد: دوره‌های رایگان خبرنگاری، مطالبه‌گری، سواد رسانه، دوره‌های ورزشی و … برای علاقه‌مندان برگزار شده است که همچنان این دوره‌ها ادامه دارد.

وی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و تصریح کرد: در این راستا حمایت همه‌جانبه از این اشخاص حقیقی و حقوقی جزو تکالیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که چنانچه مشکلی برایشان ایجاد شود ستاد از آنان حمایت خواهد کرد. بر این اساس، شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان تشکیل شده است و فردی که امر به معروف و نهی از منکر صحیحی در چارچوب قوانین اسلامی داشته و دچار مشکلی شده است، بر طبق قانون مورد حمایت گسترده قضائی قرار می‌گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰ مدیرکل برای پیگیری مطالبات مردمی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت شدند.

معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی «گام» یا گشت ارشاد مسئولان به نشانی gamchb.ir، گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند با ثبت‌‎ مطالبات خود در سامانه به‌صورت ناشناس یا با ثبت اطلاعات، با مسئولان استانی در ارتباط باشند و از آنها پاسخ گزارش‌های خود را مطالبه کنند.

حیدری تشریح کرد: در سطح استان بالغ بر ۱۰۰ تابلوی تبیینی و آگاهی‌بخشی برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نصب شده است و برنامه‌ریزی برای نصب تابلوها در شهرهای مختلف انجام شده که بناست برای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، یک تابلو نصب شود.