تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739076
شناسه : 3739076
تاریخ :
۶۵۰ میلیارد تجهیزات پکیج قاچاق در یک انبار در اصفهان کشف شد اقتصاد ایران: اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۶۵۰ میلیارد ریالی تجهیزات پکیج قاچاق که در یکی از انبارهای استان دپو شده بود خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سردار حمید علینقیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان، پس از کسب خبری در خصوص یک شرکت تجاری به صورت غیر قانونی اقدام به وارد کردن تجهیزات و قطعات پکیج می‌کند موضوع را به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با دستگاه قضائی در شرکت مورد نظر حاضر و از محل دپوی قطعات و پکیج‌های موجود بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این عملیات تعداد ۳۰۶ دستگاه پکیج و ۱۰ هزار و ۲۸۰ قطعه و تجهیزات مربوط که ارزش آنها ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده کشف شد.

وی تصریح کرد: پس از انجام استعلامات لازم از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نجف آباد مشخص شد با توجه به وجود موانع گمرکی و اظهارات خلاف واقع در میزان موجودی محصول نهایی و قطعات و شرکت سازنده و همچنین عدم ثبت کالا و قطعات مکشوفه در سامانه جامع تجارت و انبارهای وزارت صمت محموله مکشوفه در زمره کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه برابر دستور قضائی کالا و قطعات موجود در انبارها توقیف و پرونده برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد خاطر نشان کرد: برخی از طریق راه‌های گوناگون و پیچیده اقدام به قاچاق اجناس و کالاهای خارجی کرده و با این کار به اقتصاد و بازار داخلی ضربه وارد می‌کنند که به این دسته از افراد هشدار می‌دهیم بدانند پلیس تمام فعالیت‌های اقتصادی آنان را به صورت هوشمندانه رصد می‌کند و با هرگونه اقدام غیر قانونی و غیر مجازی که منجر به ورود کالاهای قاچاق به کشور شده و در جهش تولید اخلال ایجاد کند برخورد سریع، دقیق، قاطع و قانونی خواهد کرد.