تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3739074
شناسه : 3739074
تاریخ :
ترامپ: دولت بی‌لیاقت آمریکا مقصر اصلی سقوط بازارهای مالی است اقتصاد ایران: رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به افت شدید بازارهای سهام این کشور و سراسر جهان، انگشت اتهام را به سمت دولت کنونی واشنگتن اشاره رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که سقوط بازارهای مالی در این کشور و سراسر جهان به دلیل عدم شایستگی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دولت اوست.

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باید با کامالا هریس، معاون بایدن رقابت کند، در پیامی در فضای مجازی نوشت: بازارهای بورس در حال سقوط هستند. گفته بودم که!!! کامالا از هیچ چیز سر درنمی‌آورد بایدن هم به نظر چرت می‌زند. دلیل همه این اتفاقات دولت نالایق آمریکاست!

شاخص‌های پیشتاز در وال‌استریت مسیری نزولی را پیش گرفته‌اند و این روند روز جمعه با فروش بی‌سابقه اوراق به اوج رسید. سقوط «نزدک ۱۰۰» معادل از بین رفتن بیش از ۲ تریلیون دلار ظرف تنها سه هفته بود. آثار سقوط شاخص‌های مطرح آمریکا بازارهای خارجی را نیز تحت‌الشعاع قرار داد به طوری که «نیکی» ژاپن روز جمعه ۵.۸ درصد افت کرد. این روند نزولی امروز پس از آغاز به کار بازارهای آسیا و اروپا ادامه پیدا کرد.

ستاد انتخاباتی بایدن پیش از کناره‌گیری او از نامزدی حزب دموکرات، سیاست‌ اقتصادی بایدن و احیای اقتصادی آمریکا تحت ریاست جمهوری وی را به عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی ترویج می‌داد. برخی بر این باورند که سقوط بازارهای بورس در سراسر جهان ناشی از تشدید تنش در خاورمیانه است.