تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3739066
شناسه : 3739066
تاریخ :
فرصت توسعه صادرات کود اوره ایران به برزیل اقتصاد ایران: سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل گفت: باید با کمک هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی‌ تلاش کنیم زنجیره کامل تأمین و توزیع اوره به سمت بزریل را طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالله نکونام قدیری، سفیر ایران در برزیل در پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران اظهار داشت: همکاری‌های تجاری ایران و برزیل را باید از دید کشور در حوزه تأمین امنیت غذایی مردم تلقی کنیم و بخش‌های دیگر مکمل این موضوع هستند.

وی افزود: به نفع ایران است که به پرمنفعت‌سازی تجاری دو کشور اهتمام داشته باشد؛ چه در حوزه واردات اقلامی مانند مواد غذایی و نهاده‌های دامی، چه در حوزه صادرات که بخش اساسی آن اقلام پتروشیمی و کود اوره را تشکیل می‌دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با اشاره به تمرکز بر افزایش سطح روابط تجاری دو کشور در صادرات محصولات پتروشیمی به‌ویژه کود اوره، با وجود اینکه برزیل از تولیدکنندگان پتروشیمی است، اذعان داشت: حجم صادرات محصولات پتروشیمی برزیل نزدیک دو برابر اقلام وارداتی این کشور است.

نکونام گفت: فرصت‌هایی برای ایران در بخش کود اوره به‌وجود آمده است که باید تلاش کنیم حجم این صادرات را با استفاده از حمل با کشتیرانی ایران بالاتر ببریم.

وی با تأکید بر رفع مشکلات حمل محصولات پتروشیمی به برزیل تصریح کرد: باید از توانمندی‌های لجستیک شرکت‌های پتروشیمی استفاده کرد و وارد فرایند همکاری مشترک در توزیع شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل خاطرنشان کرد: باید با کمک پتروشیمی‌ها تلاش کنیم زنجیره کامل تأمین و توزیع اوره به سمت بزریل را طراحی و پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/