تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739061
شناسه : 3739061
تاریخ :
پیش بینی ۱۱۰۰ ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زوار اربعین در همدان اقتصاد ایران: همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از پیش‌بینی ۱۱۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین در استان همدان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و جلسات برگزار شده با انجمن‌های صنفی حمل و نقل عمومی استان همدان ۱۱۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار اربعین حسینی (ع) از استان همدان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی اعم از اتوبوس، میدل باس، سواری، آژانس‌های سرویس دهی شهری، کارخانه جات، ادارات، دانشگاه‌ها و … شناسایی و پیش بینی شده است.

آهکی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده است، گفت: بررسی و ارسال ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و مؤسسات اتوبوس‌رانی، میدل باس، سواری کرایه و چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابجایی، دستورالعمل‌های مربوط به نظافت ناوگان کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان، توسط مدیران فنی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای تأمین و ارتقای ایمنی زائران در سفرهای جاده‌ای، شرکت‌های مسافربری مکلف شده‌اند تا نسبت به کنترل فنی ناوگان و برگه معاینه فنی اقدام کنند و در صورت وجود هرگونه نقص و ایرادهای فنی در خودروها نسبت به رفع آن اقدام کنند.