تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739046
شناسه : 3739046
تاریخ :
عملیاتی شدن فوری مصوبات جلسات پیشگیری از سرقت در همدان اقتصاد ایران: همدان-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بر عملیاتی شدن فوری مصوبات جلسات پیشگیری از سرقت تاکید کرد. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدهادی مصطفوی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های مدعو در موضوع پیشگیری از سرقت، عنوان کرد: متأسفانه برخی از مصوبات جلسات برگزار شده در دورهای قبل در موضوع پیشگیری از سرقت به طور ناقص اجرا شده و این موضوع باید به طور جد مورد واکاوی قرار گیرد؛ تا علت اینکه در برخی از موضوعات مکرر مانند موضوع پایش تصویری و مباحث امنیتی بازار مظفریه و نیز ساماندهی خریداران ضایعات، مصوبات مورد نظر به طور کامل اجرایی نشده است و بجای عملیاتی شدن در سطح ارشادی باقی مانده است، چیست؟! و باید با بهره‌مندی از برنامه‌های مبتکرانه، مصوبات جنبه عملیاتی به خود گرفته تا به تبع آن امنیت شهروندان و احساس امنیت در سطح جامعه افزایش یابد.

وی مباحث پیشگیری و اجرای طرح‌های متنوع و برنامه‌ریزی شده برای جلوگیری از سرقت چه از طریق آموزش عمومی و چه کنترل سارقان حرفه‌ای و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط، ضرورتی انکار ناپذیر دانست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان، با اشاره به موضوع افزایش نصب دوربین‌های مداربسته برای ارتقا سطح پایش تصویری در اماکن متعدد از جمله بازار مظفریه، عنوان کرد: اتاق اصناف به عنوان متولی کار، موظف به تأمین اعتبار طرح فوق است تا با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان صمت، طرح پایش تصویری و نصب درب‌های مورد نیاز بازار را هرچه سریع‌تر اجرایی کند.

مصطفوی تأکید کرد: در این راستا باید تا پایان شهریور ماه سال جاری، چهار دوربین پایش تصویری در بازار مظفریه نصب و تا پایان سال جاری نیز فازهای بعدی این طرح با همکاری کسبه و طلافروشان اجرا گردد؛ همچنین شناسایی و شناسنامه‌دار شدن فعالان بخش ضایعات از سوی شهرداری، سازمان صمت و اتاق اصناف نیز ضروری است و این اقدام باید هرچه سریع‌تر با نگاه پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت انجام گیرد.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز با تشریح وضعیت نرخ سرقت و کشفیات در استان همدان، از نیروی انتظامی بابت افزایش میزان کشفیات نیروی انتظامی استان همدان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ تقدیر نموده و عنوان کرد: در همایشی که با موضوع سرقت هفته گذشته با حضور معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مشهد مقدس تشکیل شده بود، اعلام شد که نرخ سرقت در سطح کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ روند کاهشی داشته است.

وی افزود: در خصوص دستگیری محکومین قطعی سرقت در استان همدان، تعداد ۶۶ نفر از محکومین قطعی متواری در این مورد دستگیر و جهت گذراندن دوره محکومیت خود به زندان معرفی و تحویل داده شده‌اند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه ۳۶ راهکار برای ۷ دستگاه علی‌الخصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها احصاء و ابلاغ شده است، مهمترین بحث را موضوع پایش تصویری در استان و نیز بحث ارتقا آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی و فضای مجازی دانسته و موضوع جلسه را، بررسی مصوبات بلااقدام جلسات ۱۴۰۲ در خصوص ساماندهی خریداران ضایعات فاقد مجوز و فاقد دفتر ثبت اموال و پایش تصویری در بازار مظفریه دانستند.