تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3739027
شناسه : 3739027
تاریخ :
نجات ‌گراز از چاه ۹متری در کردستان اقتصاد ایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از کار ارزشمند کارشناسان و یگان حفاظت از نجات یک گراز وحشی در روستای کلجی از توابع شهرستان سروآباد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از کار ارزشمند کارشناسان و یگان حفاظت از نجات یک گراز وحشی در روستای کلجی از توابع شهرستان سروآباد خبر داد.

 اقبال حمیدی اظهار کرد: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک‌ راس گراز وحشی داخل یک چاه، تیمی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تجهیزات کامل بیهوش کننده حیات وحش به منطقه مورد گزارش اعزام شدند و گراز وحشی گرفتار را از چاه ۹ متری نجات دادند.

وی افزود: بعداز مراقبت های پس از بیهوشی، خوشبختانه گراز وحشی سالم و به دامان طبیعت بازگشت.

حمیدی ضمن تشکر از مردم طبیعت دوست هم استانی‌ که گزارش دهنده این اتفاق بودند، تصریح کرد: سهل انگاری و بی توجهی برخی از باغداران که به صورت غیرمجاز اقدام به حفر چاه آب و بعضاً در چنین موردی به دلیل عدم دسترسی به آب بدون توجه به عواقب ناگوار آن چاه کنده شده را نیز رها نموده و احتمال خطرات افتادن حیوانات اهلی و وحشی به داخل چاه بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: لذا توصیه اکید و جدی به باغداران و کشاورزان استان از حفر هر گونه چاه غیر مجاز به جهت پیشگیری از ورود خسارات و عواقب ناشی از آن خودداری کنند.