تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739021
شناسه : 3739021
تاریخ :
مشارکت گروه‌های جهادی در بازسازی محلات هدف بازآفرینی شهری زنجان اقتصاد ایران: زنجان-مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) زنجان از مشارکت بسیج و گروه‌های جهادی در بازسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال جهانبخشی، ظهر در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از محله اصغریه به عنوان «محله هدف بازآفرینی شهر زنجان» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با اداره راه و شهرسازی استان منعقد شده و وظایفی برای جهادگران تعیین شده است.

وی وظیفه اصلی این طرح را اغناسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های فراهم شده در چهار شهرستان دانست و گفت: برخی از مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند که امنیت آن‌ها را در برابر زلزله و حوادث طبیعی تأمین نمی‌کند.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان از مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری خبر داد و افزود: تلاش داریم در چهار شهرستان در محلات هدف کمک‌های لازم به اداره راه و شهرسازی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: با وام‌هایی که از طریق بانک‌های عامل به مردم پرداخت می‌شود، نوسازی منازل اتفاق می‌افتد و در مورد افرادی که خودشان می‌توانند در طرح مشارکت کنند و خانه‌های خود را بسازند مشکلی نداریم.

جهانبخشی ادامه داد: اما برای خانواده‌هایی که این توان را ندارند، ظرفیتی در بسیج سازندگی ایجاد شده تا برای مردم مسکن جدید احداث کنیم.