تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3739003
شناسه : 3739003
تاریخ :
فصلنامه پژوهش در آموزش‌ عالی نمایه «دوآج» گرفت اقتصاد ایران: فصلنامه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی موفق به ثبت نهایی و نمایه‌سازی در پایگاه بین‌المللی معتبر دوآج (پایگاه اطلاعاتی داده برخط مجلات دسترسی آزاد)‌ شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فصلنامه علمی پژوهشی، پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی به صاحب امتیازی این موسسه موفق به نمایه‌ شدن در پایگاه اطلاعاتی داده برخط برای مجلات دسترسی آزاد دوآج (Directory of Open Access Journals (DOAJ شد و از این پس تمام مقالات آن در این پایگاه (اینجا) نمایه می‌شود.

این پایگاه یکی از پایگاه‌های بین‌المللی جهت نمایه‌سازی مجلات رایگان دسترسی آزاد (Open Access) است که امکان دسترسی و جستجوی مقالات نمایه شده را به صورت رایگان فراهم می‌کند.

دوآج تمام موضوعات علمی و پژوهشی را پوشش می‌دهد. مجلات این پایگاه به صورت رایگان و تمام متن و بدون محدودیت، در دسترس است. در دوآج مقالات به روز شده نمایش داده می‌شود و مجلاتی که دیگر منتشر نمی‌شوند، از این پایگاه حذف می‌شوند. مزیت این کار اطلاع از مجلات فعال و با دسترسی رایگان است.

نمایه پایگاه داده برخط دوآج در سال 2003 با هدف فهرست کردن مجلات دسترسی آزاد حائز کیفیت و فرآیند داوری صحیح ایجاد شد. با گذشت زمان تعداد مقالات فهرست شده به طور فزاینده در حال رشد بود تا آنکه دوآج در سال 2014 معیارهای ارزیابی خود را ارتقا بخشید و در سال 2016 حدود 3300 مقاله را از فهرست خود حذف کرد.

اکنون در بسیاری ارزیابی‌ها و مقالات معتبر منتشر شده در حوزه اعتبارسنجی علمی مجلات، از نمایه دوآج به عنوان فهرست سفید یا به تعبیر دقیق‌تر بررسی بیشتر برای مقالات دسترسی آزاد یاد می‌شود.

گفتنی است فصلنامه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی از سال 1372 تاکنون به طور پیوسته توسط موسسه منتشر و تاکنون 112 شماره از آن راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/