تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738988
شناسه : 3738988
تاریخ :
۵ شهرستان یزد مشمول تعرفه برق مناطق گرمسیری کشور باقی ماندند اقتصاد ایران: یزد- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره مصوبه هیئت دولت برای مناطق گرمسیری کشور گفت: پنج شهرستان یزد، ارشکذر، اردکان، میبد و بافق از استان یزد مشمول تعرفه برق مناطق گرمسیری هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق یزد، علی جم ادامه داد: بر اساس مصوبه مذکور، ما بقی مناطق استان نیز در درجه قبلی خود ابقا و تنها ۵ منطقه در کشور به درجه ۴ ارتقا یافتند که روستای اسفند آباد، شهرستان ابرکوه از استان یزد را نیز شامل شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزدبا بیان اینکه شهرستان ابرکوه جزو مناطق عادی در محاسبه تعرفه همچنان ابقا شده است، اضافه کرد: عملاً با این مصوبه، وضعیت این روستا به مانند شهرستانهای دیگر استان در منطقه گرمسیری قرار گرفته است.

جم افزود: بر اساس مصوبات و دستورالعمل های ملی، قرار گرفتن هر منطقه در جدول گرمسیری برای محاسبه برق مصرفی، ارتباط معکوسی با قرار گرفتن آن منطقه در جدول محاسباتی گاز دارد، بدین مفهوم که کاهش هزینه مصرفی برای قبض برق در یک منطقه، عملاً منجر به افزایش هزینه محاسباتی برای مصرف گاز در زمستان برای همان منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ها برای تغییر درجه گرمسیری مناطق مختلف در کشور بر اساس شاخص های علمی سازمان هواشناسی مبتنی بر درجه حرارت و رطوبت منطقه و به درخواست وزارت نیرو صورت می پذیرد و استانها نقشی در این زمینه ها ندارند.