تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738950
شناسه : 3738950
تاریخ :
تولید ۳۰۰ هزار تن علوفه از مراتع لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تولید ۳۰۰ هزار تن علوفه از مراتع این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین میرزایی در شورای فرهنگ عمومی لرستان، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه منابع طبیعی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد چراکه، یکی از موضوعات مهم و مؤثر در ارتقای محیط‌زیست و منابع طبیعی حوزه فرهنگ و رسانه است.

وی افزود: منابع طبیعی یکی از ارزش‌های استراتژیک است که در کنار موضوع امنیت ملی، امنیت زیستی نیز حائز اهمیت است و در بخش اقتصادی و زیست‌محیطی، تولید اکسیژن، فرسایش و… مؤثر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، به علوفه تولیدی به میزان ۳۰۰ هزار تن در مراتع اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه فرهنگ‌سازی را موضوع بسیار مهمی می‌دانم؛ اما نباید از برخورد جدی و قاطع با تخریب گران غافل شویم و در کل رویکردهای مبتنی بر قانون، اخلاق، آگاهی‌سازی بایستی مدنظر قرار گیرد.

میرزایی به تفاهم‌نامه منابع طبیعی با آموزش‌وپرورش استان که هر مدرسه یک نهالستان در قالب طرح شهید «مرادی» اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۴ کارگاه آموزشی، ۳۹۰ نهالستان در مدرسه، ۴۸ هزار نهال تولیدی در مدارس، پویش‌های دانش‌آموزی، جذب ۲۲ هزار نفر همیار طبیعت از جمله اقداماتی بوده که در راستای ارتقای فرهنگ عمومی صورت‌گرفته است.