تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738949
شناسه : 3738949
تاریخ :
کمبود نجاتگر در پایگاه جاده‌ای یزد/ ناوگان لجستیکی افزایش می‌یابد اقتصاد ایران: یزد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده‌ای در استان یزد از کمبود نجاتگر در جاده‌ها به رغم استخدام ۵۸ نفر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده ای در استان یزد خبر داد و افزود: درخواست برای سه پایگاه جاده ای و یک پایگاه کوهستان جدید به تهران ارسال شده که یکی از آنها محور یزد - اردکان با توجه به تعدد حوادث است.

وی افزود: در حال حاضر پست موقتی این محور در کمربندی یزد مستقر شده اما محل خوبی برای ایجاد پست دائم است و امید است که امکان استقرار دائم آن در این محل فراهم شود و هلال احمر در زمینه ایجاد پست همکاری لازم را دارد چرا که بیشترین هزینه ایجاد پست جدید مربوط به تجهیز ساختمان است که جمعیت هلال احمر بر عهده دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از افزایش تجهیزات لوجستیکی هلال حمر یزد خبر داد و افزود: برای ارتقاء ناوگان لوجستیک هلال احمر ۲۴ دستگاه هایلوکس تحویل شده و قرار است از ۱۱ بالگردی که برای کشور خریداری شده است نیز سهمیه ای به استان یزد اختصاص یابد از این رو با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد در مرکز کشور درخواست داریم که در این زمینه بهره مندی خوبی صورت گیرد.

وی بر ضرورت ایجاد انبارهای لجستیکی در استان تاکید کرد و افزود: ساختمان مرکزی عملیات هلال احمر استان یزد در کنار فرودگاه سالهاست که در حد یک اتاق در حال فعالیت است در حالی که با تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آن می توان انبارهای خوبی را برای نگهداری لجستیک جمعیت در استان و تجهیز هر چه بیشتر استان ایجاد کرد.

رویدادهای پیش روی جمعیت هلال احمر در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اولین رویداد پیش رو در استان را برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: استان یزد ۴۰ هزار عضو داوطلب و اعضای افتخاری دارد که ۱۸ هزار و ۸۰۰ تو عضویت کامل شده است و ۱۴۳ داوطلب برای انتخابات ثبت نام کرده اند که امیدواریم شاهد مشارک در خور استان یزد در این انتخابات باشیم.

وی، دومین رویداد را اعزام ۱۲۰ فقره تیم درمانی جمعیت هلال استان یزد در قالب پزشک، پرستار و امداد گر به همایش پیاده روی اربعین حسینی خبر داد که به کشور عراق اعزام شده و در عمود ۵۷۸ مستقر می شوند.

عشقی از برگزاری پویش «مرهم زائر ۳» به همین مناسبت خبر داد و گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده‌روی اربعین به هلال احمر اهدا کنند.

مدیر عامل هلال احمر استان «طبیب الدوار» را نیز دیگر پویش این ایام خواند که از طریق آن دانشجویان و کادر درمانی با حرکت در مسیرهای اربعین به زائران خدمات‌دهی خواهند کرد.

وی یکی دیگر از رویدادهای هلال احمر در تابستان جاری را برگزاری اولین یادواره شهدای امدادگر استان یزد در ۲۹ شهریورماه خبر داد و گفت: در حالی که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۳ شهید امدادگر در استان شناسایی شده بود ولی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون تعداد ۸۹ شهید امدادگر که به عنوان امدادگر عازم مناطق جنگی شده‌اند، شناسایی شده است.