تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3738939
شناسه : 3738939
تاریخ :
۵ کتاب شنیدنی در پیاده‌روی اربعین اقتصاد ایران: سماوا در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین اقدام به تولید پنج عنوان کتاب صوتی با همکاری گویندگان برتر کشور کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه فرهنگی هنری «سماوا» ناشر محتوای صوتی، نسخه صوتی پنج کتاب ویژه ایام اربعین را با صدای برترین گویندگان تولید و منتشر کرد.

 شنیدن این کتاب‌های صوتی هم برای کسانی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را پیدا می‌کنند و هم کسانی که از دور سلام و ارادت خود را به مظلوم دو عالم می‌رساندند، قابل‌توجه خواهد بود.   

اولین کتاب با عنوان «شیرنشو» به قلم مجید قیصری که با صدای امیرحسین مدرس به نسخه صوتی تبدیل شده است. روایت شیرین و دلچسبی است از تلاش آدم‌‌های ساده و معمولی اطرافمان که برای نشان دادن عشقشان به امام حسین (ع) حتی وقتی می‌خواهند با هم عادی هم حرف بزنند با زبان اشعار تعزیه منظورشان را منتقل می‌کنند. قهرمان، زبان و دغدغه‌های رمان «شیر نشو» نوجوانانه است اما به خوبی می‌تواند بزرگسالان را هم جذب کند. 

 

«پس از بیست سال» دومین عنوان با صدای داوود حیدری صوتی شده است. «پس از بیست سال» رمانی تاریخی _ مذهبی‌ست که به نویسندگی سلمان کدیور در انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است. کدیور در این کتاب به سراغ ریشه‌های انحراف در جریان‌های سیاسی صدر اسلام می‌رود و سعی دارد به سؤالی بزرگ و قدیمی پاسخ دهد: «چرا حتی آنان که می‌دانستند حسین‌بن علی (ع) برحق است، او را کشتند؟»

کتاب بعدی، «پنجره‌های تشنه» از نشر سوره‌ مهر که با صدای عبدالله روا تولید شده است. این کتاب نوشته مهدی قزلی از نشر سوره‌مهر است. «پنجره‌های تشنه» روایت سفرنامه و شرح خاطرات مهدی قزلی از همراهی با کاروان حمل ضریح ساخته شده برای حرم حضرت امام حسین (ع) از قم تا کربلا است، اتفاقی که شاید هر صد سال یک‌بار رخ دهد.

«جاذبه‌ حسینی» با صدای مهدی طهماسبی سومین کتابی است که همراه زائران اربعین خواهد بود. این کتاب که در نشر انقلاب اسلامی به چاپ رسیده، دربردارنده‌ی گزیده‌ی بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) و اربعین حسینی است. فصل اول این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب (س) و فلسفه‌ی اقدامات آن حضرت در دوران حیات و به‌خصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است. در دو فصل دیگر نیز به بررسی اهمیّت و ابعاد «اربعین» و «شرح زیارت اربعین» در بیانات رهبر معظّم انقلاب پرداخته شده است.

 پنجمین کتاب «خس بی سروپا» است که با صدای مهدی طهماسبی صوتی شده است. «خس بی سر و پا» از نشر سوره‌مهر روایت‌های سفرحمید حسام در سال 93 به کربلا است که به بیان شور و حال مردم برای شرکت در اربعین حسینی پرداخته و در آن تصاویری از پیاده‌روی شهید همدانی در اربعین حسینی منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه صوتی این کتاب‌ها را از سکوهای اینترنتی «طاقچه»، «فیدیبو» و «کتابراه» تهیه کنند.

انتهای پیام/