تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3738924
شناسه : 3738924
تاریخ :
بازدهی بورس نسبت به بازارهای موازی دیگر آخر شد اقتصاد ایران: بازدهی بازار بورس از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با بازارهای موازی دیگر با اختلاف چشمگیری منفی ۹ درصد رشد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بازدهی بازارهای موازی از ابتدای سال تاکنون نشان می‌دهد علیرغم ریزش سنگین خودرو و رکود در مسکن، باز هم این بورس هست که آخر شد، به طور مثال قیمت مسکن در ابتدای سال‌جاری ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بود که در هم‌اکنون به ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده است؛ به عبارت دیگر بازدهی در این بازار در مقایسه با بازارهای موازی دیگر حدود ۵ درصد است.

از سوی دیگر بازدهی بورس اوراق بهادار نسبت به ابتدای امسال رشد منفی ۹ درصدی را تا به امروز در مقایسه با بازارهای موازی دیگر داشته است، که به نظر می‌رسد معامله در بازارهای موازی دیگر به غیر از بورس بازدهی مثبتی در پی خواهد داشت.

البته ناگفته نماند، بازار بورس پس‌از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها دو روز نسبت به انتخاب مسعود پزشکیان واکنش مثبتی نشان داد که به نظر می‌رسد این واکنش هم صرفاً هیجانی بوده است. براساس موارد ذکر شده، بازار بورس طی یک ماهه اخیر کاملاً قرمز پوش بوده و بسیاری از سهام‌داران به علت ریزش‌های شدید سرمایه‌های خود را از این بازار خارج کردند.

بازدهی بورس نسبت به بازارهای موازی دیگر آخر شد