تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3738908
شناسه : 3738908
تاریخ :
نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی ۱۳ تا ۲۲ و هویج ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان شد اقتصاد ایران: رصد هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات نشان می دهد نرخ هر کیلو گرم هویج بین ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان متغیر بوده در حالی که این عدد سال گذشته بین ۹ تا ۱۳ هزار تومان در نوسان بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رصد هفتگی بازار میوه و سبزی‌جات انجام شد و در ادامه قیمت این محصولات می‌آید.

بازار میوه

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید؛

هر کیلو گرم آلو زرد ۲۰ تا ۹۸، آلو سیاه ۲۵ تا ۱۲۰، انگور ۳۵ تا ۱۳۰، انجیر سیاه ۵۰ تا ۱۵۰، انجیر زرد ۹۸ تا ۱۵۰، سیب گلاب ۳۵ تا ۱۳۸، گیلاس ۵۵ تا ۱۷۸، زردآلو ۴۰ تا ۱۶۵، هلو هسته جدا ۳۰ تا ۱۰۰، هلو انجیری ۵۰ تا ۱۲۰، گلابی ۱۲۰ تا ۱۷۸، پرتقال تامسون و جنگلی ۵۸ تا ۸۰، زغال اخته ۱۸۰ تا ۲۷۸، شلیل ۲۰ تا ۱۳۰، شلیل انجیری ۳۰ تا ۱۱۰، آلبالو ۸۸ تا ۱۱۰، شاه توت ۲۰۰، پسته تازه ۴۰۰ تا ۴۷۸، فندق تازه ۲۵۰، بادام تازه ۱۴۰ تا ۱۸۸ و گردو تازه ۷۰ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۵ تا ۲۲، خربزه ۲۵ تا ۴۸، طالبی ۱۰ تا ۳۸ و جانا ۲۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۷۵ تا ۱۰۰، انبه ۱۴۰ تا ۲۵۰، سیب ترش ۸۵ تا ۱۱۸ و بلوبری ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزیجات

قیمت انواع سبزیجات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۲۰ تا ۳۴.۸۰۰، گوجه گیلاسی ۴۰ تا ۵۰، هویج ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، کاهو رسمی ۲۹.۹۰۰، کاهو سالادی ۴۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۹.۸۰۰، گل کلم ۶۰، کلم بروکلی ۹۰، ذرت شیرین ۴۹.۸۰۰، بامیه ۳۰، کدو مسما ۲۶.۸۰۰، سیر ۱۰۲ تا ۳۰۰، خیار ۳۷.۸۰۰، خیار مینی اصفهان ۳۴.۸۰۰، زنجبیل ۲۵۰ و لیمو ترش ۳۹ تا ۵۹.۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۱۳ تا ۲۱.۸۰۰، پیاز قرمز ۲۰ تا ۳۹.۸۰۰، پیاز سفید ۱۴ تا ۲۶.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۱.۸۰۰ تا ۲۴.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۳۹ درصد و سبزیجات ۳۴ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد.