تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738906
شناسه : 3738906
تاریخ :
طالبان: افغانستان مستقل تحت تاثیر هیچ کشوری نیست اقتصاد ایران: معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدارها با افغان‌ها و برخی نمایندگان کشورهای غربی در قطر تاکید کرده است افغانستان دارای یک حاکمیت ملی مستقل است که تحت تأثیر هیچ کشوری نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به قطر، با تاجران افغان مقیم این کشور و شماری از نمایندگان کشورهای غربی دیدار کرد و گفتگو کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، «حاجی موسی جان» به نمایندگی از افغان‌های مقیم قطر در دیدار با مولوی عبدالکبیر اظهار داشت: با برقراری امنیت سراسری در افغانستان، تاجران مقیم قطر آماده‌اند در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

اطلاعیه افزود: تاجران و علمای افغان مقیم دوحه از هرگونه همکاری با حکومت کنونی افغانستان اطمینان دادند و خواستار کارهای بیشتر در زمینه تحکیم وحدت ملی، احیای زیربناها و وحدت تمام افغان‌ها در نظام حاکم شدند. آنها همچنین پیشنهاداتی را درباره حل مشکلات افغان‌های مقیم قطر به مولوی عبدالکبیر ارائه کردند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز در این دیدار گفت: امروز افغانستان یک حاکمیت ملی مستقل و آزاد دارد که تحت تأثیر هیچ کشوری نیست.

وی در ادامه تاکید کرد افغانستان با تمام کشورها روابط حسنه دارد و با تعداد زیادی از کشورها نیز روابط دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی خود را گسترش داده است.

مولوی عبدالکبیر همچنین در دیدار با دیپلمات‌های برخی از کشورهای غربی نیز بر اهمیت روابط دوجانبه، امنیت و همکاری‌های بشردوستانه تأکید کرده است.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان هفته گذشته به سرپرستی هیئتی برای اشتراک در مراسم تشییع شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به دوحه پایتخت قطر رفت.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، هیئت طالبان همچنین در جریان این سفر ضمن دیدار با مقامات قطری، با نمایندگان تعدادی از کشورها و سازمان‌های دیگر در خصوص تقویت روابط دوجانبه و شماری از مسائل مهم مربوطه دیدار کرده است.

انتهای پیام/.