تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3738902
شناسه : 3738902
تاریخ :
رقم جدید جریمه خودروهای شیشه دودی اقتصاد ایران: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: استفاده از شیشه دودی در خودروها که مانع دید راننده شود، ممنوع است و جریمه ۱۵۰ هزار تومانی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهر: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: استفاده از شیشه دودی در خودروها که مانع دید راننده شود، ممنوع است و جریمه ۱۵۰ هزار تومانی دارد.

سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: در خصوص استفاده از شیشه دودی در خودرو توضیح داد و گفت: خیلی از شهروندان در خصوص اینکه آیا می‌توانند از شیشه دودی در خودروهای خود استفاده کنند سوالاتی دارند که باید به مواد قانونی این موضوع اشاره داشت.

وی گفت: برابر ماده ۲۲۱ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده هر چیزی که مانع دید راننده شود ممنوع است یعنی راننده باید دید کافی به جلو، عقب و طرفین داشته باشد و هر پوششی که باعث محدود شدن دید راننده شود ممنوع است.

شریفی افزود: حتی اگر راننده‌ای درب صندوق وسیله نقلیه خود را باز گذاشته باشد طبیعتاً نمی‌تواند دید کافی و لازم به عقب داشته باشد. حتی اگر راننده در داخل خودرو پرده نصب کند نیز مصداق این موضوع است چرا که دید راننده را محدود کرده و این اقدام نیز ممنوع است.

وی گفت: استفاده از شیشه دودی نیز به همین شکل است و اگر راننده و سرنشین نتوانند بیرون را نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند همین موضوع باعث بروز خطر می‌شود. راننده‌ای که نتواند عبور عابرین پیاده را ببیند و نتواند تردد موتورسیکلت‌ها را در آئین‌های نگاه کند یعنی محدودیت دید ایجاد شده و قطعاً تبعات خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.

شریفی ادامه داد: در جدول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند ۱۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که تشخیص این موضوع با مأمور راهور مستقر در محل است.

وی گفت: بحث توجه و تذکر دادن در خصوص عدم استفاده از شیشه‌های دودی، دقیقاً به موضوع ایمنی باز می‌گردد چرا که هر چقدر دید راننده به اطراف بیشتر باشد ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.