تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738892
شناسه : 3738892
تاریخ :
برپایی موکب واقفان خیراندیش در تمرچین/۵۰هزار پرس غذا توزیع می شود اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برپایی موکب واقفان خیراندیش در مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد و گفت: در این موکب روزانه ۵۰ هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای سومین سال متوالی موکب واقفان خیراندیش در مرز تمرچین برپا می‌شود، افزود: این موکب دو هفته مانده به اربعین حسینی تا ۷ شهریورماه سال جاری برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این موکب ضمن خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ۵۰ هزار پرس غذای گرم روزانه ۵ هزار پرس غذا نیز بین زائران توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: در این زمینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است و علاوه بر مرز تمرچین آشپزخانه این موکب در مرز مهران نیز به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایام محرم ۵۰ هزار پرس غذا بین عزاداران حسینی توزیع شده است، گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی، ۲۰ برنامه مختلف در استان برگزار شده و این برنامه‌ها موجب افزایش آگاهی و بصیرت دینی در جامعه شده و تأثیر بسزایی در حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی داشته‌اند.

جوانبخت بیان کرد: در ایام محرم، ۳۱ مبلغ به اجرای برنامه‌های مختلف دینی پرداخته‌اند که از این تعداد، ۱۰ مبلغ بومی و ۱۱ مبلغ از قم حضور داشته‌اند که این مبلغان با تلاش‌های خود در نشر معارف اسلامی و ارتقای آگاهی دینی مردم نقش مهمی ایفا کرده‌اند.