تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738888
شناسه : 3738888
تاریخ :
مخالفت هریس با برگزاری مناظره با ترامپ اقتصاد ایران: کامالا هریس با پیشنهاد دونالد ترامپ برای برگزاری مناظره انتخاباتی دیگری در تاریخ ۱۴ شهریور به میزبانی شبکه فاکس نیوز مخالفت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس با پیشنهاد دونالد ترامپ برای برگزاری مناظره انتخاباتی دیگری در تاریخ 4 سپتامبر (14 شهریور) به میزبانی شبکه فاکس نیوز مخالفت کرد.

دو روز پیش دونالد ترامپ با پیشنهاد برگزاری مناظره با هریس در این تاریخ به میزبانی فاکس نیوز در ایالت پنسیلوانیا موافقت کرده بود.

وی در پستی در شبکه تروث سوشیال نوشت: من با پیشنهاد برگزاری مناظره با کامالا هریس در تاریخ 4 سپتامبر که از سوی شبکه فاکس نیوز ارائه شده، موافقم.

ترامپ با اشاره به مناظره خود با جو بایدن، که در حال حاضر از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرده است، نوشت: قوانین این مناظره مشابه قوانین مناظره من با بایدن خواب آلود است که هم حزبی هایش رفتار بدی با او داشتند، اما باید این مناظره تماشاگر داشته باشد.

اما هریس ضمن اعلام مخالفت با برگزاری مناظره با ترامپ در این تاریخ و مکان، اظهار کرده که ترامپ تلاش می کند از مناظره ای که پیشتر برای تاریخ 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برنامه ریزی شده، کنار بکشد. من در نظر دارم در همین مناظره شرکت کنم.

پیشتر دونالد ترامپ و جو بایدن پیش از کناره گیری از رقابت های انتخاباتی، با برگزاری مناظره در تاریخ 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی موافقت کرده بودند اما ترامپ پیشنهاد داده بود این مناظره به میزبانی فاکس نیوز برگزار شود. شبکه ای که حامیان ترامپ استقبال زیادی از آن می کنند.

کامالا هریس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جالب است که چگونه هر زمان و هر مکانی تبدیل به یک زمان خاص و یک مکان امن خاص می شود. من در 10 سپتامبر در محل برگزاری مناظره خواهم بود و امیدوارم ترامپ را در آنجا ببینم.

در همین حال، مایکل تایلر سخنگوی هریس اظهار کرد ترامپ ترسیده و کمپین هریس از برگزاری مناظره های بیشتر پس از تاریخ 10 سپتامبر که در حال حاضر هر دو کمپین با آن موافقت کرده اند، خوشحال می شود.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: هریس از برگزاری مناظره ترسیده و من او را در تاریخ 4 سپتامبر در پنسیلوانیا می بینم و در غیر این صورت اصلا با او مناظره نمی کنم.

ترامپ افزود: مناظره برنامه ریزی شده در تاریخ 10 سپتامبر دیگر منقضی شده زیرا بایدن دیگر یکی از طرف های مناظره نیست و من با شبکه ای بی سی یک دعوی قضایی دارم.

مسئولان شبکه ای بی سی تاکنون نسبت به اظهارات ترامپ واکنشی نشان نداده‌اند.

نخستین مناظره انتخاباتی بین ترامپ و بایدن در تاریخ 27 جولای به میزبانی شبکه سی ان ان برگزار شد. عملکرد ضعیف بایدن در این مناظره منجر به فشار گسترده هم حزبی هایش برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی و در نهایت معرفی کامالا هریس برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شد.

این در حالی است که هریس ماه گذشته با پیشنهاد فاکس نیوز برای برگزاری مناظره بین دو نامزد انتخاباتی در تاریخ 17 سپتامبر(27 شهریور)، اعلام آمادگی کرده بود.

پس از کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی در تاریخ 21 جولای و اعلام حمایت وی از کامالا هریس، ترامپ اعلام کرد که تا زمانی که هریس به طور رسمی نامزد دموکرات ها نشود، با او مناظره نخواهد کرد.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

در همین حال کمیته ملی دموکرات ها اعلام کرد دلگیت های (وکلای انتخاباتی) کنوانسیون ملی دموکرات ها از یکم تا پنجم اوت (11 تا 15 مرداد) رای گیری مجازی را برای انتخاب رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، برگزار می کنند.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با یک درصد اختلاف از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیشی گرفته است.

براساس این نظرسنجی ، کامالا هریس نامزد احتمالی دموکرات ها از حمایت 43 درصد رای دهندگان برخوردار است در حالی که دونالد ترامپ 42 درصد حمایت ها را به خود اختصاص داده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/