تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3738884
شناسه : 3738884
تاریخ :
"ناسا" ایستگاه فضایی بین‌المللی را تعمیر می‌کند اقتصاد ایران: ناسا در مأموریت جدید خود، تعمیرات کاوشگر ترکیب داخلی ستاره نوترونی و یک تلسکوپ اشعه ایکس در ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، ناسا در مأموریت جدید خود، تعمیرات کاوشگر ترکیب داخلی ستاره نوترونی و یک تلسکوپ اشعه ایکس در ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام خواهد داد.

در ماه مه 2023، کاوشگر ترکیب داخلی ستاره نوترونی که در سمت راست ایستگاه فضایی قرار دارد، آسیب دید. اکنون با گذشت یک سال مشکل تشخیص داده شده و قرار است برطرف شود.

NICER(کاوشگر ترکیب داخلی ستاره نوترونی) از محل خود در  ایستگاه فضایی اشعه ایکس، انفجارهای رادیویی سریع اسرارآمیز، ستاره‌های دنباله‌دار در منظومه شمسی و داده‌هایی درباره جو بالای زمین را بررسی کرده است، اما در ماه مه 2023، حین بررسی یک نشت نور بود که نور خورشید ناخواسته وارد تلسکوپ شد.

تصاویر گرفته‌شده در ایستگاه نشان داد که چندین منطقه از سپرهای حرارتی NICER آسیب دیده‌اند. این سپرها 500 برابر نازک‌تر از موی انسان هستند و نور مادون قرمز، فرابنفش و مرئی را فیلتر می‌کنند درحالی که به اشعه ایکس اجازه عبور می‌دهند.

انتهای پیام/