تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738847
شناسه : 3738847
تاریخ :
استرالیا سطح تهدید تروریستی را در این کشور بالا برد اقتصاد ایران: نخست وزیر استرالیا در بحبوحه نگرانی‌ها درباره گسترش افراط‌گرایی در این کشور، سطح تهدید تروریسم را بالا برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا با ابراز نگرانی درباره گسترش افراط‌گرایی در این کشور، سطح تهدید تروریسم را در استرالیا از «امکان‌پذیر» به «محتمل» تغییر داد.

مایک برگِس، مدیرکل سازمان اطلاعات-امنیت استرالیا مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی این کشور تنها در چهار ماه اخیر، هشت حادثه تروریستی احتمالی را خنثی کرده‌اند.

سطح تروریستی «محتمل» درست در میانه طبقه‌بندی پنج سطحی تهدیدهای تروریستی ملی استرالیا قرار دارد که از نوامبر ۲۰۲۲ روی «امکان‌پذیری» وقوع یک حمله تروریستی تنظیم شده بود. پیشتر نیز سطح تهدید تروریستی در این کشور به مدت هشت سال روی «محتمل» قرار داشت.

آلبانیز در نشستی مطبوعاتی گفت که این تصمیم بیشتر از آنکه مربوط به تهدیدی مشخص و شناخته‌شده باشد، بازتابی از شرایط کنونی افراط‌گرایی در استرالیا است.

وی اظهار داشت: می‌خواهم به استرالیایی‌ها اطمینان بدهم که محتمل به معنای اجتناب‌ناپذیر نیست و علاوه بر بدین معنا هم نیست که اطلاعاتی درباره تهدید یا خطری قریب‌الوقوع دریافت کرده‌ایم. توصیه‌ای که به ما شده، این است که استرالیایی‌های بیشتری به سمت طیف متنوع‌تری از ایدئولوژی‌های افراطی روی آورده و وطیفه ماست که هوشیار باشیم.

به گفته وی، تعداد استرالیایی‌هایی که تمایل دارند برای پیشبرد هدف‌ و آرمان‌شان به خشونت متوسل شوند، بیشتر شده است.

نخست وزیر استرالیا همچنین از قانونگذاران این کشور خواست تا مراقب ادبیات و کلمات مورد استفاده‌شان باشند. به گفته وی، زمانی که فضای امنیتی رو به تشنج است، ما باید در مباحث سطح تشنج را کاهش دهیم زیرا گفتار و رفتار ما اهمیت دارد.