تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3738844
شناسه : 3738844
تاریخ :
ترامپ پس از تأیید‌شدن از سوی ایلان ماسک: اکنون ناچارم از خودروهای برقی حمایت کنم اقتصاد ایران: دونالد ترامپ پس از دریافت حمایت ایلان ماسک، می‌گوید چاره‌ای جز حمایت از خودروهای برقی ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، پس از اینکه ایلان ماسک از او حمایت کرد، گفت که «چاره‌ای جز حمایت از خودروهای برقی ندارد.» ترامپ پیش‌تر یکی از مخالفین سرسخت خودروهای برقی بود.

ایلان ماسک را می‌توان یکی از رهبران صنعت خوردوهای برقی دانست و تسلا یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که نقش پررنگی در توسعه‌ی خودروهای برقی ایفا می‌کند. ماسک از زمان سوءقصد به جان دونالد ترامپ در جریان یکی از سخنرانی‌هایش، به‌طور علنی از او حمایت کرده است.

به‌گزارش اتوبلاگ، در جریان یک گردهمایی در ایالت جورجیا، ترامپ اعلام کرد که از خودروهای برقی حمایت می‌کند؛ اما مردم کماکان باید به وسایل نقلیه‌ با موتور احتراقی دسترسی داشته باشند: «من طرفدار خودروهای برقی هستم و باید باشم؛ چراکه ایلان به‌شدت از من حمایت کرد، پس چاره‌ای ندارم.» او اضافه کرد که حمایتش از خودروهای برقی بخش کوچکی از حمایت از کل صنعت خودرو خواهد بود.

ترامپ در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که مردم باید این حق را داشته باشند که از هر نوع خودرویی که می‌خواهند استفاده کنند. ترامپ بارها به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال خودروهای برقی، از جمله برنامه برای افزایش فروش این خودروها تا سال ۲۰۳۰، انتقاد کرده بود.

مقالات مرتبط
  • ترامپ به خودروهای برقی علاقه‌ای ندارد؛ اما خود او باعث تولید یکی از همین خودروها شد
  • ایلان ماسک: هر اقدام ترامپ علیه خودروهای الکتریکی بیشتر از تسلا به رقبا آسیب می‌زند

ترامپ با اشاره به ماسک گفت: «نیازی نیست که همه خودرو برقی داشته باشند. من این را به ماسک گفتم. برخی از مردم خودروهای بنزینی می‌خواهند، برخی دیگر خودرو هیبریدی می‌خواهند و برخی خودروهای برقی را دوست دارند.»

ترامپ پیش‌تر از هزینه‌ی راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در آمریکا انتقاد کرده بود؛ البته او تاکنون در سخنرانی‌هایش تخمین‌های بسیار متناقض و غیردقیقی در مورد هزینه‌ی راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ ارائه کرده است.