تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738840
شناسه : 3738840
تاریخ :
تخلیه و بارگیری ۳.۵ میلیون تُن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از سه میلیون و ۹۰۱ تُن انواع کالای نفتی و غیر نفتی طی چهار ماهه سال ۱۴۰۳ در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در مجموع سه میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شده که یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۹۵ تُن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۰۷ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

وی در ادامه از افزایش ۱۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب و ترانزیت بیش از ۷۲ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق خبر داد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۶۹ هزار و ۵۶۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

سالاری در این رابطه به جابه‌جایی ۷۲ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش ۱۵ درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۹۵۴ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۲ هزار و ۵۶ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

وی همچنین از صادرات نزدیک به ۲ میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر غرب استان خبر داد و گفت: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، ۹۰۸ هزار و ۱۸۹ تن مربوط به صادرات غیر نفتی و یک میلیون و ۲۲ هزار و ۹۹۶ تن با افزایش سه درصدی به صادرات نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان توضیح داد: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۴۸ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با ۲ درصد افزایش به صورت رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد.

سالاری اضافه کرد: از این میزان بنادر غرب با کاپوتاژ ۸۹۲ هزار و ۶۹۱ تُن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۲۰ درصدی و کاپوتاژ ۵۷۹ هزار و ۳۵۷ تُن فرآورده‌های غیرنفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.