تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738825
شناسه : 3738825
تاریخ :
کشور ما نیازمند توسعه با استفاده از ظرفیت نخبگان است اقتصاد ایران: سنندج_امام جمعه سنندج گفت: کشور ما دارای نیروهای انسانی توانمند و نخبگان است و برای توسعه باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبح دوشنبه در برنامه یادگاران آسمانی و برگزاری یادواره شهدا ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: همه ما باید قدردان خانواده شهدا بویژه پدر و مادرانی که فرزندان خود را از زیر قرآن رد می‌کردند تا راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شوند، باشیم.

وی با بیان اینکه سالهای جنگ تحمیلی رزمندگان ما تلاش زیادی کردند تا در برابر دشمن بایستند، افزود: انقلاب ما انقلابی نوپا بود و ابزار جنگی مدرن نداشت اما ملت ما با استقامت به پیروزی رسید و در برابر کشورهای دنیا ایستاد.

شجاعت و اخلاص رزمندگان منجر به پیروزی ایران در برابر دشمن شد

امام جمعه سنندج یادآور شد: شجاعت، صبوریت، ایمان به خدا، اخلاص، ایستادگی و مقاومت منجر به پیروزی ایران اسلامی شد و باید پرچم آزادی، عدالت و انسانیت در اهتزاز بماند.

ماموستا رستمی اعلام کرد: کشتار و قتل عام کودکان فلسطینی و انسانیت تا نقض حقوق قوانین بین‌المللی سندی دیگر بر زبونی و ناتوانی جنایات صهیونیستی است و دشمن که اسرائیل بزرگ را در سر می‌پرورانند، همیشه با اتحاد، برادری، وحدت و اخوت مسلمانان مأیوس می‌شوند.

وی اذعان کرد: شهادت در راه دین و کیان مملکت به حدی نزد خداوند مهم است که در آیات قرآن به آن اشاره شده است و کسانیکه با خدا معامله کردند و جان و مال خود را به خداوند فروختند اجر بزرگی نزد پروردگار دارند.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: کسانیکه دست دشمن را از ایران کوتاه کردند و با دستور امام راحل پا به میدان گذاشتند هدفشان دفاع بود و قصد تجاوز نداشتند اما دشمن برای تصرف مملکت جنگ به راه انداخت و به لطف پروردگار مسلمانان در برابر دشمنان پیروز شدند.

عمران و توسعه و تقویت اقتصاد مملکت در اولویت باشد

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: امروز روز عمران و توسعه است و باید اقتصاد را قوی‌تر کنیم تا بتوانیم ایران را که توسط خون پاک شهدا به اقتدار دست یافت در حوزه اقتصادی نیز به سمت پیشرفت سوق دهیم چرا که این کشور دارای جوانان نخبه و تحصیلکرده زیادی است که توانایی توسعه کشور را در عرصه‌های مختلف دارند و باید از ظرفیت آنها بهره برد.

وی جوانان را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: باید به توانمندی جوانان اعتماد کرد تا ایران را به تولید علم و آبادانی برسانیم.

وی خدمتگزاری به بندگان خدا را رسالت همه مسؤولان و کار به دستان خواند و گفت: با خدمت به مردم می‌توان رضای خدا را کسب کرد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز باید پادگان‌ها به دانشگاه تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی تبدیل شوند تا رسالت آنها برای داشتن ایرانی آباد استمرار یابد.