تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738821
شناسه : 3738821
تاریخ :
استان بوشهر جهش فوق العاده در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کرده است اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر جهش فوق العاده شخصیتی برای ارائه خود در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه حسینیه حرم امام رضا (ع) با اشاره به اجرای برنامه عزاداری سنتی بوشهری در حرم حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: اجرای برنامه سنتی بوشهر در دهه اخیر محرم در فضای ملی تجلی بسیاری پیدا کرد.

وی افزود: استان بوشهر جهش فوق العاده شخصیتی برای ارائه خود در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این حرکت با دیدار حضرت آقا شروع شد، تشریح کرد: پس از برنامه دیدار رهبری، برنامه‌ریزی برای بهتر شناخته شدن بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر در روند ارتقای سطح معرفی قرار گرفته است، بیان کرد: شناخته شدن بوشهر آثار و برکات بسیار ملی از جهت معنوی و مادی برای این استان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در یک دهه اخیر بناهای مختلفی در بوشهر ساخته شده که بی‌نظیر است. وقتی بوشهر تجلی پیدا کند، توجه با آن نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه عزاداری بوشهر به عنوان یک استان مطرح در فضای ملی مطرح است، اظهار کرد: محبتی که مردم استان بوشهر به امام رضا (ع) دارند فوق العاده است. در جشن «زیر سایه خورشید» استان بوشهر همواره اولین استان برای این طرح بوده است.

وی گفت: برای برنامه عزاداری سنتی استان بوشهر در حسینیه حرم امام رضا (ع) در روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) باید از ظرفیت‌های تمام شهرستان‌ها استفاده شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای اجرای برنامه بوشهری‌ها یکی از بهترین مکان‌های حرم رضوی یعنی صحن گوهر شاد به بوشهر داده شده است، اعلام کرد: هر شهرستان باید متولی ساماندهی خودش شود، برای نوع عزاداری نیز باید برنامه‌های لازم انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزاری آئین سنتی بوشهر در حرم رضوی را فرصتی برای شهرستان‌های استان دانست و اضافه کرد: اگرچه حمایت‌های مسؤولان در این امر ضروری است اما کار باید مردمی جلو برود.

وی افزود: در برنامه قبلی حضور بوشهری‌ها در حرم مطهر امام رضا (ع) برای برگزاری آئین سینه‌زنی و عزاداری سنتی بیشتر افراد حاضر از شهرستان بوشهر بودند برای همین در این برنامه باید از شهرستان‌های دیگر هم بهره برد.