تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738784
شناسه : 3738784
تاریخ :
چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی در استان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل با همکاری قرارگاه شهید آوینی چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی در استان را برگزار می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با همکاری قرارگاه شهید آوینی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهرنگ، چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی این استان را برگزار می‌کند.

وی افزود: قرار است این جشنواره با هدف شناسایی، تقویت و احیا آواها و نواهای بومی محلی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش‌های جشنواره شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها شامل دوالالی، نای‌نای، شیرین شیرین، آهای گل، بلال و دی بلال و لالایی، کارآواها شامل برزگری، خرمن کوبی، مشک زنی و شیردوشی و قالی‌بافی و سوگینه و حماسی شامل گاه گریو، شوخی خوانی، شاهنامه خوانی و صیادی است.

احمدی در خصوص جوایز چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پیش‌بینی شده است به نفرات اول هر بخش لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون ریال و نفرات سوم هر بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال اعطا شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳، داوری آثار ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ و اختتامیه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی اضافه کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال نماید، آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده باشد، کلیپ‌های ارسالی می‌بایست به صورت افقی ضبط شده باشند، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت صوتی و کلیپ تصویری به همراه مشخصات به فضای مجازی این جشنواره ارسال یا به صورت حضوری به دبیرخانه تحویل نمایند.

احمدی بیان کرد: آدرس دبیرخانه این جشنواره شهرستان کوهرنگ، شهر چلگرد، خروجی شهر به سمت دیمه جنب اداره گاز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ است که متقاضیان می‌توانند آثار خود را به آن ارسال کنند.

وی تاکید کرد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند موارد را به شماره فضای مجازی (ایتا) با شماره ۰۹۰۱۲۵۳۴۱۰۴ و و شماره‌های ۳۳۶۲۲۷۳۰ و ۳۳۶۲۳۰۳۵-۰۳۸ در میان بگذارند.