تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738775
شناسه : 3738775
تاریخ :
نیویورک تایمز: حماس هرگز شکست نخواهد خورد اقتصاد ایران: روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از تحلیلگران بین‌المللی نوشت که جنبش حماس هرگز شکست نخواهد خورد، بلکه از این بحران نیز با قدرت و صلابت بیشتری خارج خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از تحلیلگران بین‌المللی نوشت که ضربات اخیری که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از جمله در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی خود، دریافت کرده؛ گرچه می‌تواند در کوتاه مدت یک شکست تلقی شود؛ اما برای جلوگیری از روی کار آمدن کامل آن با صلابت و قدرت سیاسی بیشتر کافی نیست.

این روزنامه در مقاله‌ای به قلم ایرکا سولومون نوشت که گرچه ضربات اخیر در روند جنگ ۳۰ ساله بین تل‌آویو و حماس ویرانگر به نظر می‌رسد، اما تاریخ گروه‌های مقاومت فلسطین طی چند دهه اخیر و منطق مقاومت نشان می‌دهد که این جنبش نه تنها از این بحران خارج خواهد شد بلکه قدرت سیاسی بیشتری پیدا خواهد کرد.

در طرف مقابل نیز این تحلیلگران معتقدند گرچه رژیم صهیونیستی با این ترورها پیروزی کوتاه مدتی به دست آورده، اما نمی‌توان یک موفقیت استراتژیک و بلند مدت برای خود محقق کند.

تهانی مصطفی تحلیلگر مسائل فلسطینی در کارگروه «بحران‌های بین‌الملل» نیز معتقد است که این حملات تاثیری کاملاً معکوس خواهد داشت و باعث ایجاد احساس ترس یا شکست در میان فلسطینی‌ها نخواهد شد، بلکه برعکس اسرائیل با این ترور، برگه برنده را به فلسطینی‌ها تقدیم کرده است.

رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ غزه و آواره کردن بیش از ۹۰ درصد از ساکنان این منطقه جنگ زده و تخریب بخش‌های گسترده‌ای از شهرها و روستاهای آن و به شهادت رسیدن بیش از ۳۹ هزار نفر، نتوانسته به اهداف خود در جنگ در غزه پیدا کند.

گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین از جمله حماس همچنان با وجود حملات صهیونیست‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نیروهای جدیدی را در داخل و خارج از غزه جذب می‌کنند. فعالیت‌های گروه‌های مقاومت در مناطقی که رژیم صهیونیستی آنها را تخلیه کرده، ادامه پیدا می‌کند و آنها حتی در مناطقی که تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد، به منابع داخلی خود تکیه دارند.