تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3738768
شناسه : 3738768
تاریخ :
هشدار! نوروبیون این بلاها را بر سرتان می آورد اقتصاد ایران: زیاده روی در مصرف نوروبیون عوارض بسیاری را به دنبال دارد که با مشاهده علایم باید به پزشک مراجعه کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از medicinenet، زیاده‌روی در مصرف نوروبیون، مانند هر دارو و مکمل خوراکی، یک‌سری عوارض جانبی در بر دارد؛ که معمولاً خفیف هستند و خودبه‌خود رفع می‌شوند، اما در صورت تداوم یا تشدید هر یک از این نشانه‌ها ضروری است به پزشک مراجعه کنید.

برخی از عوارض جانبی احتمالی نوروبیون عبارتند از:

اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلات شکم، سرگیجه، سردرد، کسالت، تنگی نفس، تاری دید، درد قفسه سینه، خارش، بثورات پوستی، اگزما، خشکی دهان، تشنگی بیش از حد، گُر گرفتگی (قرمزی در صورت یا گردن به دلیل افزایش ناگهانی جریان خون)، احساس لرز، احساس تورم در کل بدن، سیانوز (تغییر رنگ پوست به آبی در اثر کمبود اکسیژن)، تکرر ادرار، واکنش‌های آلرژیک، کهیر، تورم در صورت یا دهان.

نوروبیون یک مکمل بی‌خطر است؟

بروز عوارض جانبی ناشی از مصرف نوروبیون محتمل است، اما معمولاً تجربه نمی‌شوند؛ از همین رو مکمل نوروبیون یک مکمل بی‌خطر شناخته می‌شود و مصرف آن مانعی ندارد. اما توجه داشته باشید که ویتامین B محلول در آب است و اگر فراتر از نیاز روزانه مصرف شود، ممکن است بدن آن را جذب نکند و از طریق ادرار دفع کند.

نکته: در خصوص مصرف نوروبیون در کودکان، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید؛ زیرا دوزهای این مکمل معمولاً مطابق با بدن بزرگسالان تنظیم می‌شود و نیاز روزانه به این ویتامین‌ها در کودکان نسبتاً کمتر است، بنابراین مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث ایجاد مسمومیت در کودکان شود.