تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738766
شناسه : 3738766
تاریخ :
۴۰ درصد از نخ پلی‌استر کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۴۰ واحد تولیدی نساجی چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در این استان تولید می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۴۰ واحد تولیدی نساجی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در این استان تولید می‌شود.

رئیس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری به صادراتی بودن نخ‌های پلی‌استری تولیدی در استان اشاره و تصریح کرد: تولید الیاف پلی‌استر در تمامی فصل‌های سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته است.

عباس‌پور عنوان کرد: نخ‌های پلی‌استری از مواد اولیه صنعت نساجی است که به‌علت ویژگی‌هایی مانند نداشتن پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه شده از آن به‌عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی‌استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد و این نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.