تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738754
شناسه : 3738754
تاریخ :
فعالیت ۳ استودیو برای پوشش پیاده روی زائران پاکستانی اربعین اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان از فعالیت سه استودیو برای پوشش رسانه ای پیاده روی اربعین زائران پاکستانی در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کیخا شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام محرم و صفر، گفت: برای پوشش کامل رسانه‌ای پیاده روی اربعین زائران پاکستانی، سه استودیوی «مرز عاشقی» در مرز میرجاوه، «موکب مشرقی» در ریمدان و «طریق القدس» در زاهدان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان اولین دروازه ورودی طریق الحسین برای زائران پاکستانی به شمار می‌رود ادامه داد: به همین منظور قرارگاه رسانه‌ای اربعین در استان تشکیل شده و کمیته ستاد اربعین نیز از چندی پیش در این خطه تشکیل شده و قطعاً در بحث اربعین باید همه در کنار هم حضور داشته باشیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

کیخا خاطرنشان کرد: این قرارگاه رسانه‌ای، براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده تا روایت‌های صحیح از اربعین حسینی و خرده فرهنگ‌های عاشورا و اربعین در میان عاشقان پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) از طریق صدا و سیمای استان را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: همان گونه که حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۰ فرموده بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد، به یاری خدا امیدواریم اربعین امسال حرکتی برای تحقق این فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی شود.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان گفت: عاشقان پاکستانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بین چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کنند تا به کربلا برسند، نیاز است از این حرکت عظیم روایت تمدنی از حیث اتحاد مسلمین با محوریت کربلا و حرکت جامعه جهانی اسلام تا فتح قدس داشته باشیم.

وی گفت: برای پوشش این رویداد بسیار مهم، سه استودیو یا ویژه برنامه در نقاط مختلف سیستان وبلوچستان شامل ریمدان، مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و یک استودیو در کربلا مستقر خواهد شد، همچنین امیدواریم بتوانیم از طریق اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های بین الملل، بخشی از برنامه‌های تولیدی استان را در تلویزیون‌های پاکستان، افغانستان، عراق و لبنان پخش کنیم و در این راستا اقدامات لازم در دست پیگیری قرار دارد.

کیخا، گفت: صدا و سیما، به عنوان تلویزیون و رادیو تنها می‌تواند موضوعات کلان را روایت کند که خلأ روایت‌های خرد مانند خدمت رسانی برخی افراد به صورت خانوادگی به زوار پاکستانی، خدمات رسانی اهل سنت استان به زوار و یا امنیت ایجاد شده برای زائران پاکستانی که با وارد شدن به ایران احساس امنیت و آرامش خاصی پیدا می‌کنند به شدت احساس می‌شود.

مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه این استان می‌توانند به کمک صدا و سیما بیایند و خرده فرهنگ‌ها و روایت‌های مرتبط با عاشورا و اربعین را بویژه زوار اربعین را به تصویر بکشند ما نیز کمک خواهیم کرد تا فیلم‌های آنها در یک برنامه‌ای تلویزیونی منسجم به نمایش در بیایند.

وی افزود: دو برنامه ویژه اربعین شامل «شب شعر اربعین» و «جشنواره فیلم و عکس اربعین» نیز به این مناسبت برگزار خواهد شد تا روایت‌های مردمی از این رویداد عظیم در استان به تصویر کشیده شود.

وی اضافه کرد: اربعین امسال تفاوت‌های جدی با گذشته دارد که یکی از آنها، تقارن با یک جنایات تاریخی بی نظیر بوده به طوری که در طول ۱۰۰ سال گذشته و پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی این‌چنین جنایتی در دنیا وجود نداشته است.

کیخا بیان کرد: روز گذشته میزان آخرین آمار از تعداد مخاطبان برنامه‌های شبکه استانی هامون اعلام و مشخص شد شبکه استانی عدد قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری بیننده دارد.