تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3738749
شناسه : 3738749
تاریخ :
رئیس جمهور معیارهای رهبر‌ی را در تعیین کابینه مدنظر قرار دهد اقتصاد ایران: نماینده بیجار در مجلس گفت: با توجه به اینکه آقای پزشکیان در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد که بر اساس منویات و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب و برنامه هفتم توسعه عمل خواهد کرد، انتظار می‌رود این رویه را انتخاب کابینه دولت خود نیز مد نظر قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

علیرضا زندیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  خبرگزاری تسنیم، درباره لزوم پایبندی وزرای پیشنهادی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دارا بودن تعهد و تخصص گفت: آقای پزشکیان در مناظرات انتخاباتی اعلام‌کرد که در مدیریت دولتش منویات و سیاست‌های ابلاغی رهبر‌انقلاب و برنامه‌هفتم را مدنظر قرار می‌دهد و بر همین اساس این انتظار از ایشان وجود دارد که در انتخاب کابینه خود نیز این مسئله را مدنظر قرار دهد. 

وی افزود: ضمن اینکه بسیاری از قوانینی تصویبی توسط مجلس از جمله قانون اقدام‌ راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها جزئی از برنامه‌ هفتم توسعه است و رئیس‌جمهور محترم بر اساس اظهاراتی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی بیان کرد، باید به اجرای کامل این قانون نیز پایبند باشد. البته مجلس هم قطعا در بعد نظارتی، اهتمام ویژه‌ای برای اجرای قانون اقدام راهبردی خواهد داشت. 

نماینده بیجار در مجلس با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در شرایط امورات کشور در دست گرفت که ما در اوج مواجهه با بیماری کرونا بودیم و همگان مشاهده کردند دولت با مدیریت مطلوب خوب توانست آمار جان‌باختگان و مبتلایان کرونا را در یک بازه چند ماهه به شکل محسوسی کاهش دهد. چالش بعدی دولت سیزدهم در حوزه  ارز و تورم و صندوق ذخیره‌ ارزی بود.

زندیان عنوان کرد: در کنار این چالش‌ها، مسئله تحریم‌ها  مشکلات زیادی برای کشور بویژه در حوزه تامین کالاهای اساسی به وجود آورده بود. اما دولت سیزدهم توانست علی‌رغم همه این چالش‌ها کشور را به یک ثبات اقتصادی قابل قبول برساند. البته در بحث ساماندهی حوزه کسب‌وکار قاعدتاً  مجلس هم در کنار دولت زمینه را فراهم‌کرد و  مجوز‌های کسب‌و‌کار را صاد‌ر کرد.

وی افزود: همچنین مراوداتی که در حوزه‌ سیاست‌‌خارجی با کشورهای منطقه در دوره 3 ساله دولت شهید رئیسی برقرار‌ شد نقطه مثبت و قوت دولت‌ سیزدهم بود که ما می‌توانیم به آن توجه‌ ویژه داشته‌ باشیم. علاوه بر این در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی بویژه در استان‌های حاشیه‌‌ای و مرزی انجام‌ شد و دولت‌ سیزدهم کارنامه قابل‌ دفاعی دارد و از همه‌ مهم‌تر می‌شود به این دولت، دولت مردمی و جهادی گفت و شهید رئیسی در خدمت به محرومان هم جان خود را از‌ دست‌داد و به درجه رفیع شهادت نائل‌ شد. 

انتهای پیام/