تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738711
شناسه : 3738711
تاریخ :
طرح‌های تغییر کاربری در استان بوشهر بررسی شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از نظارت بر هفت مورد مجوز تغییر کاربری در شهرستان بوشهر و هفت مورد در شهرستان دشتستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هفت طرح دارای مجوز تغییر کاربری به مساحت ۲۳ هزار و ۴۱۷ مترمربع در شهرستان بوشهر برای تعیین میزان پیشرفت فیزیکی شامل طرح‌های گلخانه سبزی و سیفی، گوسفند داشتی و مسکن روستایی بازدید شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در جهت به بهره برداری رسیدن طرح‌ها باید طبق برنامه زمانبندی از مجوزهای تغییر کاربری بازدید انجام شود.

وی تصریح کرد: مجوزهای تغییر کاربری برای اراضی که قابلیت کشت ندارند و بر اساس نیاز و ضرورت استان با موافقت اعضا کمیسیون صادر می‌شود و مجری طرح باید تا مدت زمان اعتبار مجوز با اجرای طرح مطابق شاخص‌های تعیین شده برای رسیدن به پیشرفت فیزیکی مصوب و به بهره برداری رسیدن آن اقدام کند و از هر گونه ساخت و ساز خارج از محدوده مورد موافقت بدون موافقت کمیسیون خودداری کند.

بازدید از طرح‌های دشتستان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از بازدید هفت طرح دارای مجوز تغییر کاربری در شهرستان دشتستان خبر داد و افزود: تغییر کاربری در اراضی مرغوب کشاورزی خطر بزرگی برای تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شود و باید در جهت حفاظت از اراضی کشاورزی از همه ظرفیت‌ها به ویژه شهروندان در گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی از طریق اطلاع رسانی و آگاهی سازی با برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده کرد.

طرح‌های تغییر کاربری در استان بوشهر بررسی شد

مشایخی تصریح کرد: صدور مجوز برای اجرای طرح در اراضی درجه یک و دو کشاورزی به جهت جلوگیری از کاهش سطح زیر کشت انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بازدیدهای مستمر بر طرح‌های دارای مجوز تغییر کاربری افزود: هفت مورد نظارت مجوزهای تغییر کاربری در شهرستان دشتستان به مساحت ۵۷ هزار و ۷۳۴ مترمربع برای طرح‌های گلخانه سبزی و صیفی، پرورش بوقلمون، پرورش شترمرغ و پرواربندی گوساله توسط عوامل بازدید انجام و از لحاظ میزان پیشرفت فیزیکی و انحراف از مساحت مندرج در مجوز بررسی‌های لازم انجام شد.

طرح‌های تغییر کاربری در استان بوشهر بررسی شد

نظارت بر طرح پرورش میگو

مدیر امور اراضی استان بوشهر با اشاره به نظارت صورت گرفته بر طرح پرورش میگو شهرستان بوشهر، گفت: از ۲ طرح پرورش میگو با مجموع مساحت ۲۶۸ هزار و ۹۷۴ مترمربع به منظور بررسی میزان پیشرفت فیزیکی توسط عوامل نظارتی بازدید شد.

مشایخی ضمن تاکید بر اجرایی شدن پیشرفت فیزیکی طرح در مدت زمان اعتبار مصوبه کمیسیون افزود: عوامل نظارتی شهرستان باید از طرح‌ها هر شش ماه یک بار نظارت و فرم مربوطه جهت ارجاع به دبیرخانه کمیسیون هیأت نظارت ماده ۳۳ به منظور طرح در جلسه و موافقت یا عدم موافقت با تمدید قرارداد اجاره تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های مورد بازدید ۵۰ و ۷۵ درصد تعیین شده است.