تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738692
شناسه : 3738692
تاریخ :
۳۸۳ پرونده تعزیراتی برای نانوایی‌های متخلف کردستان تشکیل شد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۳۸۳ پرونده تعزیراتی در حوزه‌های مختلف، برای نانوایی‌های متخلف سطح استان تشکیل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال تا پایان تیرماه ۳۸۳ پرونده تعزیراتی برای نانوایی‌های متخلف استان کردستان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: عمده پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تخلف نانوایی‌ها مربوط به کم فروشی، گران فروشی و یا فروش آرد به صورت آزاد بوده و بخشی از پرونده‌های متشکله نیز در حوزه عدم رعایت مسائل بهداشتی بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه کم فروشی، گران فروشی و فروش آرد آزاد ۳۳۸ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان کردستان تشکیل شد که با احراز اتهام‌های انتسابی به خبازان، ۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال جزای نقدی برای آنان صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: همچنین در حوزه عدم رعایت موارد بهداشتی و یا استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز، ۴۵ پرونده برای خبازی‌های متخلف تشکیل شد که منجر به صدور ۵۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی شد.

رحیمیان با بیان اینکه هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از عدم نظارت و کنترل در حوزه نان نباید بر مردم تحمیل شود، ادامه داد: بازرسی و نظارت مداوم از واحدهای نانوایی در دستور کار قرار گرفته تا از افزایش تخلفات و کاهش کیفیت نان جلوگیری شود.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش نرخ نان، گشت مشترک سیار با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان و قاضی تعزیرات تشکیل شده و روزانه از نانوایی‌ها بازرسی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان بیان کرد: بارها به اتحادیه ابلاغ کرده ایم که وظیفه نظارتی را به درستی انجام دهند و هرجا تخلفی مشاهده کردند به تعزیرات گزارش کنند.

رحیمیان گفت: در گشت‌های سیار در صورتی که تخلف واحد صنفی نانوایی احراز شود در محل تشکیل پرونده شده و رأی صادر و همان جا پرونده مختومه می‌شود.