تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738680
شناسه : 3738680
تاریخ :
تحلیلگر صهیونیست: تل‌آویو در آستانه شکست راهبردی و مطلق است اقتصاد ایران: یک تحلیلگر صهیونیست به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مبارزه در جبهه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد که تل‌آویو در آستانه شکست استراتژیک و مطلق قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، بن درور خبرنگار راست‌گرا و افراطی رژیم صهیونیستی با اشاره به التهاب موجود در منطقه و وحشت حاکم بر سرزمین‌های اشغالی نسبت به واکنش احتمالی ایران و حزب الله لبنان بعد از ترورهای اخیر این سوال را مطرح کرد که آیا می توان روی بنیامین نتانیاهو، بعد از شکست استراتژیک در برابر ایران و حزب الله و حماس و به انزوا کشیده شدن مناسبات سیاسی تل‌آویو با تمامی کشورهای جهان که در نوع خود بی سابقه است، حساب کرد؟

این تحلیلگر صهیونیست می‌افزاید که شاید تل‌آویو امکان گریز از جنگ در چند جبهه را نداشته باشد، اما باید بحران مناسبات بین المللی که بعد از ۱۰ ماه جنگ در غزه با آن مواجه شده و به رکود استراتژیک رسیده و امکان رسیدن آن به شکست مطلق استراتژیک را برای تل آویو فراهم می کند، حل و فصل شود.

این تحلیلگر راست گرای صهیونیست، نتانیاهو را متهم کرد که با انجام ترورهای مختلف دامنه جنگ را طولانی‌تر می‌کند و تبادل اسرا را به شکست می‌کشاند. او پرونده اسرای اسرائیلی را کاملاً رها کرده و به جنگ فرسایشی و بی‌پایان که امکان تبدیل شدن به جنگ بزرگتر را دارد، ادامه می‌دهد. به اعتقاد این تحلیلگر صهیونیست این در حالی است که بیشتر افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی و سران سرویس‌های امنیتی و تعداد قابل توجهی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی و حتی وزرای اسرائیلی با او مخالف هستند.

وی در پایان تصریح کرد: بدتر از همه اینکه نتانیاهو می‌داند هر روزی که از جنگ می‌گذرد، آسیب بیشتری به اسرائیل وارد می‌شود و پروژه‌های بیشتری رها می‌شوند و نظامیان ذخیره بیش از پیش خسته می‌شوند و روند آواره شدن ده‌ها هزار نفر از اهالی شمال سرزمین‌های اشغالی تشدید می‌شود و تعداد بیشتری از نظامیان کشته می‌شوند.

بن درور به شکست‌های متراکم رژیم صهیونیستی در این جنگ اشاره و تاکید کرد که حماس همچنان و بعد از گذشت ۳۰۰ روز از جنگ به حملات موشکی خود ادامه می‌دهد و حزب الله نیز به صورت روزانه سرزمین‌های اشغالی را هدف شلیک موشک‌های خود قرار می‌دهد.