تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3738653
شناسه : 3738653
تاریخ :
رفع گره مهم ترافیکی جنوب‌غرب پایتخت تا پایان مردادماه اقتصاد ایران: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با ایجاد دسترسی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب طی کمتر از یک ماه آتی، ترافیک میدان بهمن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث تقاطع بزرگراه‌های شهیدان نواب و تندگویان گفت: به محض بهره‌برداری از زیرگذر تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های نواب-تندگویان در بهار امسال، عملیات تأمین دسترسی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب به عنوان یکی از مهمترین و گره‌گشاترین مسیرهای ترافیکی در این تقاطع تسریع شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکردهای ترافیکی این فاز از تقاطع نواب-تندگویان، با بیان اینکه تقاطع فوق در گذشته فاقد چنین دسترسی بوده گفت: شهروندان در وضع موجود باید با پیمایش ۱.۵ کیلومتر مسیر اضافی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان و از طریق میدان بهمن به شمال بزرگراه شهید نواب تغییر مسیر دهند. با گشایش فاز سوم پروژه، علاوه بر کاهش این میزان مسافت اضافی، شاهد کاهش بار ترافیک میدان بهمن و بخش‌های شمالی بزرگراه شهید تندگویان و در نهایت کاهش زمان سفر و مصرف سوخت خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در تشریح روند عملیات اجرایی این فاز از تقاطع بزرگراه‌های نواب-تندگویان گفت: در حالی که زیرسازی مسیر جنوب به شمال این تقاطع اثرگذار و کلیدی به اتمام رسیده، عملیات اجرایی در مسیر کندروی بزرگراه شهید نواب شامل زیرسازی مسیر، اجرای شبکه آب‌های سطحی و اصلاحات هندسی در حال پیگیری است.

حق‌بین با اشاره به پیگیری و بررسی‌های مستمر میدانی به منظور رفع موانع اجرایی این پروژه، گره‌گشایی در محدوده این طرح را از اولویت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برشمرد و افزود: بهره‌برداری از دسترسی مذکور، انجام آخرین مرحله پروژه یعنی تکمیل پل چپ‌گرد برای هدایت بار ترافیکی از شمال بزرگراه شهید نواب به سمت میدان بهمن را فراهم می‌کند. پیشرفت عملیات اجرایی پروژه به مرز ۷۸ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود، تأمین دسترسی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب تا پایان ماه جاری در اختیار شهروندان و خودروهای عبوری قرار گیرد.

وی افزود: پروژه احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان یک تقاطع سه سطحی، به منظور ایجاد ۴ دسترسی لازم در محل تلاقی دو بزرگراه کلیدی مذکور است. دو فاز این پروژه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و خاتمه این پروژه کمتر از ۳ ماه آتی از اولویت‌های حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران محسوب می‌شود.تکمیل این پروژه مهم در جنوب غرب تهران، علاوه بر کاهش قابل توجه پیمایش‌های اضافی، بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و بزرگراه آزادگان را کاهش داده و با توزیع متناسب ترافیک عبوری، بر رفت و آمدهای محلی نیز اثرگذار است.