تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3738652
شناسه : 3738652
تاریخ :
ارتقای کیفی میادین تهران در دستور اجرا قرار می‌گیرد اقتصاد ایران: پروژه ارتقای کیفی پیاده‌رو شمالی و جنوبی خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس_تجریش و شهرری به بهره‌برداری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز- دوشنبه پانزدهم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ و همزمان با یکصد و سی و پنجمین پویش امید و افتخار، پروژه ارتقای کیفی پیاده‌رو شمالی و جنوبی خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس_ تجریش و شهر ری با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران و برخی مدیران شهری افتتاح شد.

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: بر اساس مصوبات و برنامه شورا برای بازسازی و زیباسازی میادین در شهر تهران اقداماتی انجام شده که یکی از مهمترین اقدامات بازسازی میدان تجریش بوده است. بر همین اساس در مناطق شهرداری تهران و سازمان زیباسازی برنامه ریزی‌ای صورت گرفت تا ارتقای کیفی میدان تجریش و شهر ری آغاز شود. پیش از این وضعیت این دو میدان مورد دغدغه کسبه و ساکنان بود که در حال حاضر مورد رضایت شهروندان است.

وی افزود: در اجرای این طرح هم تعریض پیاده راه و هم معبر امامزاده صالح (ع) انجام شد و مشکلات این معبر رفع شد. سد معبر دست فروشان که در این محدوده حضور داشتند، رفع شد و با اصلاحات هندسی شاهد کاهش بار ترافیک در میدان تجریش بودیم. برای ارتقای کیفی میادین دیگر تهران نیز برنامه‌ریزی شده است که بزودی در دستور اجرا قرار می‌گیرد.

نظری ادامه داد: دست فروشان در میدان تجریش جمع‌آوری و با تلاش شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در مکان‌های مشخص مستقر شده‌اند. البته روند ساماندهی در این محدود ادامه دار خواهد بود.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران در این مراسم گفت: فاز اول اکو پارک فرحزاد در مهرماه به وسعت ۵۴ هکتار افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه یک اظهار کرد: طرح کیفی سازی مسیر خیابان شهرداری و میدان قدس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به وسعت ۱۱ هزار مترمربع فضاسازی انجام و مسیر شهروندان در این پروژه مناسب و همسان سازی شد. خیابان‌های اطراف هم که مورد اعتراض شهروندان بود، ارتقای کیفی پیدا کرد. کیفی سازی این پروژه در مدت یک و نیم سال انجام شد و مسیر رفت و برگشت به طول یک کیلومتر و عرض ۶ متر در این پروژه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی دست فروشان نیز از یک سال قبل در این مسیر انجام شده است، اظهار کرد: با تلاش و همکاری سازمان زیباسازی تلاش کردیم تا مسیر رضایت شهروندان گام برداریم. البته دستگاه انتظامی و کسبه هم در اجرای این پروژه همکاری کردند.