تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3738637
شناسه : 3738637
تاریخ :
باد و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در نقاط مختلف کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۶ مرداد) این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ مرداد) بارش پراکنده و رعد و برق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رخ خواهد داد.

ضیاییان‌ ادامه داد: جمعه (۱۹ مرداد) در اغلب مناطق جوی آرام خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور ، برخی مناطق مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد ،شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد

وی افزود: امروز خلیج فارس تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک حداقل و حداکثر دمای ۳۰ و ۴۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۷ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک کمترین و بیشترین دمای ۳۰ و ۴۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.