تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738635
شناسه : 3738635
تاریخ :
نوزاد ۷۷۰ گرمی در بیمارستان علوی اردبیل متولد شد اقتصاد ایران: اردبیل- عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نوزادی که با وزن ۷۷۰ گرم در بیمارستان علوی اردبیل متولد شده بود با حال عمومی خوب و مناسب مرخص شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لیدا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نوزادی که با وزن ۷۷۰ گرم در بیمارستان علوی اردبیل متولد شده بود، پس از درمان و مراقبت‌های ویژه با حال عمومی خوب و با وزن یک کیلو و ۶۰۰ گرم مرخص شد.

وی تصریح کرد: چند ماه گذشته در بیمارستان علوی اردبیل نوزاد ۲۵ هفته با وزن تولد ۷۷۰ گرم از یک مادر ۳۶ ساله اهل آستارا در زایمان دوم که دچار عوارض بارداری و زایمان زودرس شده بود، به دنیا آمد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: این نوزاد که پس از تولد دچار مشکل تنفسی شدید و عفونت شده بود، تحت درمان قرار گرفت و در طول درمان به علت نارسی شدید و عدم تحمل شیر دچار عوارض شدید گوارشی شد.

این فوق تخصص نوزادان با قدردانی از مجموعه کارکنان بیمارستان علوی به ویژه پرستاران دلسوز این بیمارستان افزود: خوشبختانه با تدابیر درمان مناسب و پس از سه ماه بستری و مراقبت‌های ویژه، این نوزاد با وزن‌گیری مناسب و وزن حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم و با حال عمومی خوب از بیمارستان علوی مرخص شد.