تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738632
شناسه : 3738632
تاریخ :
رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد چهارماهه بندر شهید باهنر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۷۶۸ هزار و ۵۶۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده که این میزان از رشد ۳۲ درصدی به نسبت مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

وی با اشاره به جزئیات عملکرد این بندر در مدت یاد شده، افزود: در بخش غیرنفتی، کلیه فعالیت‌ها اعم از تخلیه، بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت، کاپوتاژ و غیره، با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۶۱۶ هزار و ۶۰ تن کالای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه در بخش نفتی نیز ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است، ادامه داد: در همین مدت، تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز در بندر شهید باهنر با رشد ۱۳۱ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسؤول در ادامه نیز عنوان کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۱۲۶ کانتینر تخلیه و بارگیری شده که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۶۶ کانتینر پر و ۹۵۶۰ کانتینر نیز خالی بوده است.

وی با اظهار اینکه تعداد شناورهای ورودی به این بندر نیز طی چهار ماهه نخست امسال از رشد هفت درصدی برخوردار بوده است، گفت: در این مدت ۱۱۷۳ فروند شناور وارد بندر شهید باهنر شده که از این تعداد ۱۴۲ فروند شناور بالای هزار تن، ۱۰۳۱ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: تعداد کامیون‌های ورودی به بندر شهید باهنر در مدت یاد شده نیز از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده و در این مدت ۳۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه کامیون وارد این بندر شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بندر شهید باهنر به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنادر ترددهای مسافری بین‌المللی کشور یاد کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال جابجایی ۷۰۲۹ نفر مسافر از این بندر انجام شده که از این تعداد ۴۴۶۲ نفر مسافر ورودی و ۲۵۶۷ نفر نیز مسافر خروجی بوده است.

وی در انتها نیز تصریح کرد: کار جا به جایی این تعداد مسافر به وسیله ۶۴ فروند شناور انجام شده است.