تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3738626
شناسه : 3738626
تاریخ :
برای اولین‌بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم/شناخت خوبی داریم اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال گفت: برای اولین بار است که در این رده سنی در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم و فدراسیون هم توجه خوبی به رده پایه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آرش صادقیانی سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیمش برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد. این تیم برای اولین بار از سال گذشته آغاز به کار کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم. کار استعدادیابی را با وجود محدودیت‌های دوران کرونا پیگیری کردیم. خوشبختانه با حمایت فدراسیون به این رده سنی هم توجه شد و از بین ۱۱۷۰ نفر بازیکن مستعد، ۶۰ نفر انتخاب کنیم.

وی گفت: این بازیکنان را در اردوهای مخالف رصد کردیم و دو تیم تشکیل دادیم. با توجه به اولویت بندی فدراسیون که استعدادیابی و استعدادپروی است، دو تیم تحت نظر ما قرار گرفت. سال گذشته در مسابقات کاوا آسیای میانه شرکت کردیم و توانستیم قهرمان شویم. بلافاصله بعد از آن مسابقات آسیایی را پیش رو داشتیم و با توجه به اینکه این مسابقات سیدبندی نشده بود، به یک قرعه خیلی سخت خوردیم، با تیم‌های چین و ژاپن همگروه بودیم. خدا را شکر توانستیم ژاپن را شکست دهیم و به مرحله بعد صعود کنیم. در نهایت قهرمان آسیا شدیم. بازیکنان مزد زحماتشان را گرفتند و توانستند قهرمانی آسیا را به دست آوردند.

صادقیانی عنوان کرد: در سال جدید چهار تورنمنت سوپرلیگ جوانان و نوجوانان با حمایت فدراسیون شرکت دادیم. آن‌ها واقعاً تجربه کسب کردند و مسابقات زیادی پشت سر گذاشتند. پس از آن اردوهای متمرکز را شروع کردیم و تا الان هم ادامه دارد. از نظر تاکتیکی نسبت به سال گذشته فنی‌تر کار کردیم. از نظر شرایط جسمانی وضعیت خوبی دارند. خدا را شکر تیم طبق برنامه جلو می‌رود و برای مسابقات جهانی آماده می‌شویم.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال در مورد گروه‌بندی مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: شرایط گروه‌بندی مسابقات جهانی هم مثل مسابقات آسیایی بود و با توجه به اینکه هیچ سیدبندی وجود نداشت؛ فقط سید اول را براساس مسابقات جهانی نوجوانان بستند و مابقی را قرعه‌کشی کردند و با سه تیم آفریقایی همگروه شدیم. تیم‌های آفریقایی در ادوار مختلف شرایط متفاوتی دارند و هر دوره یک تیم متفاوت اعزام کردند. با توجه به اینکه ما مسابقات آفریقایی هم پیش رو داریم، تقریباً از این تیم‌ها شناخت داریم و در حال آنالیز کردن این تیم‌ها هستیم.

صادقیانی عنوان کرد: تمرکز اصلی ما روی نقاط قوت و ضعف خودمان است و امیدواریم بتوانیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم تا با تمام قدرت در مسابقات جهانی حاضر شویم. این اولین دوره مسابقات جهانی زیر ۱۷ سال است.