تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738615
شناسه : 3738615
تاریخ :
۱۳ میلیون تن به ذخایر معدنی خراسان جنوبی افزوده شد اقتصاد ایران: بیرجند- معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تن به ذخایر معدنی استان افزوده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی بهنام فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های قطب معدنی کشور است و خاک طلایی آن از ظرفیت‌های معدنی پر است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی با بیان اینکه از خراسان جنوبی با داشتن بیش از هفت میلیارد تن ذخایر معدنی به عنوان بهشت معادن نام برده می‌شود، بیان کرد: سهم استان از کل معادن کشور ۶ درصد، تعداد اشتغال معادن کشور ۹ درصد و از میزان ذخیره قطعی معادن کشور ۱۳ درصد است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان به عنوان یکی از پنج استان معدنی کشور دارای قابلیت‌های معدنی قابل توجهی است، گفت: در خراسان جنوبی ۸۰۴ معدن وجود دارد که ذخیره مجموع آنها بیش از ۷ میلیارد تن است.

بهنام فرد از افزوده شدن ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تن ذخیره معدنی به معادن استان خبر داد و افزود: این ذخایر معدنی با صدور ۱۲ پروانه کشف اضافه شده که برای اکتشاف این معادن ۲۵ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این معادن ۷۸ کیلومتر مربع مساحت دارد، ادامه داد: مرمریت، سنگ لاشه، شن و ماسه رودخانه‌ای، گرانیت، سیلیس، خاک صنعتی، کانسنگ طلا سولفیدی، مس سولفیدی و زغال سنگ حرارتی از جمله معادنی است که از آغاز سال برای آن‌ها پروانه کشف صادر شده است.

وی از خراسان جنوبی با داشتن ۶ معدن طلا به عنوان یکی از استان‌های طلایی کشور نام برد و افزود: زغال‌سنگ، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی، بنتونیت، کرومیت، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، مرمریت، بازالت، طلا، مس، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی از مهمترین مواد معدنی در استان کویری خراسان جنوبی هستند.

بهنام فرد یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال هم بیشترین مواد معدنی استخراج شده مواد معدنی کانسنگ طلا با ۲۱۰ هزار و ۸۱۴ تن کانسنگ است که مواد معدنی استخراج شده خراسان جنوبی علاوه بر نیاز کارخانه‌های استان برای فرآوری به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.