تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738612
شناسه : 3738612
تاریخ :
اوضاع خاورمیانه موضوع مذاکرات لاوروف با وزیر خارجه مصر اقتصاد ایران: در حالی‌که وزیر خارجه آمریکا به همتایان خود از کشورهای G۷ درباره حمله تلافی‌جویانه قریب‌الوقوع ایران و حزب‌الله لبنان به اسرائیل در روزهای آتی هشدار داد، وزرای خارجه روسیه و مصر بر لزوم تلاش برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر، در جریان یک مکالمه تلفنی، بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه تأکید کردند. 

طبق اطلاعات منتشره از سوی وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفتگوی تلفنی، طرفین بر ضرورت توقف سریع آتش‌بس در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و همچنین کاهش تنش‌های کلی در منطقه خاورمیانه بعد از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، تأکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد، وزرای خارجه دو کشور تأیید کردند که اقدامات مسکو و قاهره در جهت هماهنگی اقدامات در زمینه مسائل مختلف خاورمیانه ادامه خواهد داشت. آنها توافق کردند که در آینده نیز به تماس‌های فعال در خصوص مسائل دوجانبه و بررسی مسائل مهم بین‌المللی ادامه دهند.

هشدار بلینکن به کشورهای G7 نسبت به تهدید حمله ایران به اسرائیل

در این رابطه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، شب گذشته در یک نشست تلفنی با وزرای امور خارجه کشورهای گروه G7 درباره حمله تلافی‌جویانه قریب‌الوقوع ایران و حزب‌الله لبنان به اسرائیل در روزهای آتی هشدار داد. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که حمله به اسرائیل احتمالا در روز دوشنبه، 5 آگوست، صورت خواهد گرفت، اما واشنگتن اطلاعات دقیقی در مورد زمان دقیق این حملات ندارد.

بلینکن تأکید کرد که جلوگیری از پیامدهای حمله ایران و لبنان در حال حاضر مؤثرترین راه برای جلوگیری از قوع یک جنگ گسترده در منطقه خاورمیانه است. در این رابطه او از کشورهای عضو G7 خواست که فشار دیپلماتیک بر تهران، بیروت و اسرائیل را افزایش دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که ایالات متحده قصد دارد مقیاس حملات را محدود کرده و اسرائیل را از انجام حملات تلافی‌جویانه باز دارد. به گفته دیپلمات‌ها، حضور گسترده نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه تنها با اهداف دفاعی در نظر گرفته شده است.

شب گذشته پورتال خبری "Ynet" نیز گزارش داد که اسرائیل همچنان در حال آماده‌سازی خود برای مقابله با  حمله تلافی‌جویانه احتمالی ایران در روزهای آتی است. به گفته یک مقام دولتی، اسرائیل منتظر حملات نخواهد ماند و قصد دارد موشک‌ها را قبل از ورود به حریم هوایی خود نابود کند.

پیش از این، روزنامه "جروزالم پست" گزارش داد ایران برنامه‌ریزی کرده تا طی روزهای آتی به اسرائیل حمله کند. این حمله قرار است با هماهنگی حزب‌الله لبنان انجام شود و در واقع انتقام ایران از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران است.

انتهای پیام/