تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738584
شناسه : 3738584
تاریخ :
ارتفاع بارش‌ها در هلنچکان قصرقند به ۲۰میلی متر رسید اقتصاد ایران: زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: ارتفاع بارش‌ها در منطقه هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند به ۲۰میلی متر رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ملاشاهی از شروع فعالیت سامانه موسمی در استان خبر داد و گفت: ارتفاع بارش در منطقه هلنچکان از توابع شهرستان قصرقند به ۲۰ میلی متر رسید.

وی ادامه داد: طی روز یک شنبه، از نه ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته‌ایم که برخی از آنها شامل فرودگاه ایرانشهر ۴.۵، ابتر ۱۹، سرباز ۱۱.۸ میلی متر است.

وی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، تا پایان هفته جاری با تشدید جریانات موسمی در بعدازظهرها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم هست، به طوری که سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر این ساکانه، از فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی را به عنوان یک اولویت دنبال کرده و از محصولات کشاورزی محافظت شود.