تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3738553
شناسه : 3738553
تاریخ :
اصرار عجیب روی خوب بودن پیاتزا/ فدراسیون به دنبال بهترین گزینه اقتصاد ایران: فدراسیون والیبال در آرامش به دنبال انتخاب گزینه جدید هدایت تیم ملی است اما در این میان اصرار برخی افراد برای خوب جلوه دادن یکی از گزینه‌ها شائبه هایی را ایجاد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه تیم ملی والیبال ایران از صعود به المپیک بازماند و در لیگ ملت‌های والیبال عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد، «موریس موتا پائز» سرمربی والیبال گمنام برزیلی - فرانسوی ایران که تنها یک ماه مانده به لیگ ملت‌ها هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت از سوی رئیس فدراسیون والیبال برکنار شد. 

در آن زمان هدایت تیم ملی به پیمان اکبری واگذار شد ولی تقوی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد به زودی یک مربی طراز اول خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران انتخاب خواهد شد.

مذاکرات برای حضور یک مربی طراز اول خارجی آغاز شده و رئیس فدراسیون هم به دنبال بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است، البته با توجه به اینکه این روزها بازی‌های المپیک پاریس در حال برگزاری است و بهترین مربیان طراز اول خارجی با تیم‌های خود در این آوردگاه بزرگ حضور دارند به نظر می‌رسد مذاکره با گزیه های موردنظر به بعد از المپیک پاریس موکول شده است.

در بین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی دوباره نام پیاتزا مطرح شده است. مربی که پیش از انتخاب پائز نامش برای هدایت تیم ملی والیبال ایران عنوان شده بود اما به گفته مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال او برای حضور در رأس تیم ملی شرط گذاشته بود که همزمان هدایت تیم ملی هلند را هم برعهده داشته باشد! این موضوع از سوی فدراسیون والیبال رد شد و به این ترتیب نام پیاتزا از هدایت تیم ملی والیبال ایران حذف شد.

حالا دوباره برای انتخاب سرمربی جدید نام پیاتزا مطرح شده است؛ گزینه‌ای که گفته می‌شود افرادی خارج از فدراسیون نامش را مطرح کرده اند در حالیکه فدراسیون والیبال قصد انتخاب چنین فردی را برای هدایت تیم ملی ندارد.

پیاتزا ۵۵ ساله از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ هدایت تیم ملی والیبال هلند را برعهده گرفت، تیم ملی والیبال هلند در مسابقات انتخابی برای صعود به المپیک با این مربی خوب کار نکرد و در لیگ ملت‌های والیبال هم در هفته سوم مسابقات مقابل ایران شکست خورد و از صعود به المپیک بازماند. قرارداد پیاتزا با تیم ملی والیبال هلند به پایان رسیده اما او همچون لورنزتی در لیگ ایتالیا کار می‌کند، اما برخی افراد تلاش می‌کنند فدراسیون والیبال او را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند.

در این میان برخی هم با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کنند پائز را یک مربی بسیار موفق معرفی کنند در حالی که این مربی عملکرد ضعیفی در تیم ملی هلند داشته است. باید دید فدراسیون والیبال که تا الان مقابل فشارها ایستادگی کرده می‌تواند یک گزینه مناسب برای هدایت تیم ملی والیبال به خدمت بگیرد یا خیر.